Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 8 mei 2018

Aanrommelen

Soms probeer kom ik patronen tegen die helemaal bij mijn gemoedsrust (of gemoeds-onrust, zo je wil) passen. Die vond ik!
Gisterenavond ontdekten we dat er iemand tegen de bedrijfsbus heeft "geaaid". Helaas vergat hij wel een briefje onder de ruitenwisser te stoppen (ach, gelijk in de brievenbus had ook gemogen want ons adres staat met koeieletters op die bus). Dus ben ik de hele dag bezig geweest met het proberen ergens schade te verhalen. Ik zal je de ellende besparen van alle telefoontjes, ellenlange keuzemenuutjes, vriendelijke telefoon-medewerkers. De eindconclusie is dat het ons hoe dan ook geld gaat kosten en dat het vooral heel veel (negatieve) energie heeft gekost.
Ik mopper niet zo snel op iets, maar aangifte doen van zoiets is ook een "dingetje", zeg! 😒

Aaaaaaarrgggghhh! na een halve dag had ik het er wel mee gehad, hoofdpijn, chaos, irritaties en geen resultaat. Ik rommelde de rest van de middag ook maar wat aan, weinig vruchtbaars en tastbaars kwam er uit mijn handen. Daar past dit sjaaltje toch helemaal bij? Dit is het ultieme "rommel-maar-wat-aan-sjaaltje" - heerlijk chaotisch breien!

Foto's en idee: Knitting and so on

De kant- of lacegedeelten zijn chaotisch (en daarom superleuk!), je rommelt in deze stukken echt zomaar wat aan (is nog best lastig). De delen ertussen in ribbelsteek zijn gebreid met verkorte toeren - dat maakt de vorm van deze sjaal. Je vind de beschrijving/handleiding bij Knitting and so on

Je krijgt een globale beschrijving, tips & tricks om het lace-gedeelte te breien. Een voorwaarde is dat je wol kiest die goed te blocken is omdat anders het patroon niet uitkomt. Kies dus voor een garen met bijv. veel wol, bijv. deze of deze (maar er kan nog veel meer). Denk zeker aan een streng handgeverfd garen, kies dan niet voor een bonte mix, maar juist een streng waar de kleuren wat dichter bij elkaar liggen.




En dan nog dit: a.s. zondag is het moederdag, misschien wordt je verwend of ga je iemand verwennen. Het is bij ons mogelijk om cadeaubonnen te kopen tegen elk bedrag. Je kunt hiervoor uiteraard langskomen maar ook mailen om deze te bestellen- we sturen ze ook op!
A.s. donderdag is het Hemelvaartsdag, we zijn dan gesloten. A.s. vrijdagmorgen is er de jaarlijkse super-gezellige rommelmarkt voor de deur (8.00 - 13.00 uur).





3 opmerkingen:

  1. Wat een rot dag heb je gehad bah. Ik heb op mijn opleiding voor kleuterleidsters ook eens, voor het vak textiele werkvormen, een opdracht gehad van die maar een dotje met grote breinaalden en verschillende soorten dun en dik garen. Daarna moest je dat in een ijzeren rand opspannen en dan moest het ook nog iets voorstellen. Nou dat was een ellende kan ik je vertellen. Laat mij maar gewoon een patroon breien of haken veel makkelijker hihihi. De sjaal hierboven ziet er wel heel mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een toestand zoiets. Maar Jeanet, probeer misschien eens wat klussen te delegeren, dat scheelt veel energie. Is in het begin niet makkelijk hoor, zoiets leren kost tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien, misschien, misschien heeft één van je buren gezien dat jullie de bus onbeschadigd hebben weggezet? En willen zij getuigen?
    Als de schade daarna alleen door een motorvoertuig veroorzaakt kan zijn kun je een beroep doen op het waarborgfonds.

    BeantwoordenVerwijderen