Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 11 januari 2018

Gespikkeld

Hoehoe...........!
Hallo........?
Waar is iedereen?

Wat een oorverdovende stilte op deze dag. (ik weet het, mijn oren zijn al niet best maar deze stilte is ook fysiek!). Het zal de mist, de kou, de grijsheid wel zijn. Niemand die het waagt om even naar buiten te gaan. De wereld blijft door de hardnekkige mist hier maar klein. Na 20 jaar krijg ik nog steeds af en toe buikpijn van dit soort stille dagen.

En voor wie wacht op de Nostalgia-pakketten: de levering heeft wat vertraging oplopen door de enorme belangstelling. De leverancier doet zijn uiterste best om de pakketten volgende week uit te leveren (dus wachten wij gewoon nog wat). Toch nog bezig blijven? Dan heb ik nog een ideetje uit de "oude doos ". Vorig jaar liet ik dat heerlijke luchtige sjaaltje zien van een bolletje Findley Dappled.


Er zijn een aantal nieuwe kleuren en deze heb ik in de webshop geplaatst, óók het patroontje van Sascha is daar te koop. Het patroontje is niet te moeilijk, ook voor beginners goed te doen.
Het garen is ontzettend zacht, de kleuren komen dicht op elkaar. Je werkstuk krijgt een beetje gespikkeld uiterlijk, neem daarom geen ingewikkeld patroon (dat valt nl. helemaal weg door de kleuren). Wij haakten ditmaal met haaknaald 5-5½. Best een grote haaknaald voor zo'n fijn draadje, maar daar wordt het echt mooier van!

Met 1 bolletje maak je dus al een heerlijk sjaaltje. 730 meter op een bolletje van 50 gram, 50% zijde en 50% merinowol (€ 21,95), hoe zacht wil je het hebben?

JM Findley Dappled 114 


Het patroon is overigens voor zó veel verschillende garens te gebruiken! Pak eens een dikker garen voor een winterse sjaal (bijv UnicatZebrinoLace-garen of Viva (en pas uiteraard je haaknaald aan). Je kunt je sjaal zo groot maken als je wilt. Succes verzekerd!




2 opmerkingen:

  1. Hier was het wel grijs maar niet mistig gelukkig. Ik maak wat WIP's af en maak met garen dat ik nog hat liggen zo'n 'rijgsjaal'. Dus ben nog wel even van de straat.

    BeantwoordenVerwijderen