Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 14 oktober 2017

Gestreept

Nog even bloggen en dan geloof ik dat het voor mij ook weekend wordt.....
De planning liep weer eens wat uit vandaag. Kort voor vieren arriveerden nog enkele klanten in de winkel - het was nogal druk op de Zeeuwse wegen door de vele Herfstvakantie-toeristen maar zeker ook door alle werkzaamheden aan de weg. En ben je voor vieren binnen, dan helpen we je nog graag 😊. Na sluiting nog op een verjaardag, dan weer koken, afwassen, opruimen, en nog een uurtje administratie. Nu staat de cake in de oven en na het bloggen plof ik neer.......
Kun je je misschien voorstellen dat ik geen ingewikkeld brei- of haakwerk meer oppak, ik kies liever voor wat simpels. Juist die eenvoudige patronen blijken vaak populair. Soms heb je even niet meer nodig dan tellen tot 2 of 3 (en zelfs dat gaat nog mis).


Deze Granny streep deken is simpel maar door de kleur-verdeling nét iets anders. ik vond het patroon via Ravelry. En hier vind je een goede algemene beschrijving van een streepjes-deken.


En is een deken net iets te groot, je kunt er natuurlijk ook een kussen of kolletje van maken.

Om een leuke kleurverdeling te verzinnen kun je natuurlijk aan de slag met papier en kleurpotloden in de kleuren van je garen. Digitaal kan dat ook en met deze Random Stripe Generator kun je een hele avond vullen. Kies je kleuren, de gewenste breedten van de strepen en dan alle mogelijkheden bekijken. Als je je pagina vernieuwt krijg je een andere volgorde.
Kun je een hele avond mee zoet zijn, bijna net zo leuk als haken! 😉



4
2
2

3 opmerkingen:

  1. Nu lekker twee dagen heerlijk weer, hopelijk kun je er ook op uit en heb je niet teveel verplichtingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een handige tip die kleuren generator! Die zal ik onthouden!
    En wat een super mooi deken is dit geworden!

    Geniet lekker van de rest van je weekend!

    Lieve groet,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi, haal een regenboog in huis, haak een deken. Prachtig gemaakt! Hartelijke groet El

    BeantwoordenVerwijderen