Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 4 april 2017

Regenboog met een ruche

Het was vandaag de dag van de baby-dekentjes in de winkel. Leuk vind ik dat! 😊
Jonge aanstaande moeders - al dan niet met zichtbaar buikje - met oma of andere familieleden die het mooiste materiaal in de juiste kleur voor de jonge spruit komen uitzoeken...
Ik heb in de afgelopen jaren al heel wat ideetjes gevonden voor een gehaakt of gebreid baby-dekentje. Je vind ze hier allemaal terug. En in de winkel heb ik ook heel veel voorbeelden in verschillende materialen liggen. Vandaag voeg ik nog een ideetje toe aan de lange rij, een hele vrolijke!


Dit dekentje vond ik op Dada´s Place. Je vind daar een Engelstalige tutorial mét heel veel foto´s. Het patroon is simpel maar o-zo-leuk.
Het is eenvoudig aan te pakken aan je wensen qua maat en kleur (misschien minder kleurtjes of pastelletjes?).  Voor dit dekentje van 65 x 70 cm zijn 13 bolletjes katoen (bijv. Catania) gebruikt. Natuurlijk kun je ook ander materiaal nemen maar kies voor een dekentje waar je een baby onder te slapen legt altijd voor goede materialen met katoen en/of wol en geen acryl (je legt het kostbaarste toch niet onder plastic?).

Dada's place: Rainbow Ruffle Baby Blanket

Foto´s en patroon: Dada´s Place
(zeker nog even rondkijken op deze site!)


4 opmerkingen:

  1. Wat een leuk en simpel patroon weer, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Simpel en mooi - staat vaak samen in een zin! :)

    Leuke kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Jeanet, het was inderdaad moeilijk kiezen. Maar we zijn vertrokken :) Als het af is, dan stuur ik een foto

    BeantwoordenVerwijderen