Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 9 februari 2017

Techniek

Als mensen aan mij vragen wat moeilijker is - haken of breien - dan antwoord ik meestal "breien".
Ik ben me er van bewust dan hele volksstammen het niet met mij eens zijn, maar ik waag het erop. Bij haken kom je al een heel eind als je het verschil weet tussen een losse, vaste en een stokje. Daarna beginnen de (soms ingewikkelde) variaties. Er kan echter bij haken niet zoveel mis gaan....je blijft werken met dat ene lusje.
Ik vind dat bij breien iets meer "techniek" komt kijken én een gevallen steek kan tot behoorlijke frustraties leiden.

Ben je op zoek naar nieuwe technieken bij breien, dan kun je hier op Ravelry je hart ophalen. Als ik 400 word kom ik er misschien aan toe 😀. Dit is een nieuw ontwerp van Natalia Moreva:


Geweldige combinatie van techniek en prachtig verloopgaren.


Prachtig met bijv. Aade Long garen. Het Engelse patroon kun je kopen via Ravelry.
Voor Aade Long-garen kun je bij ons terecht!






4 opmerkingen:

  1. Ja, ik snap wel wat je bedoelt. Haken is in ieder geval vergevingsgezinder!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dan moet ik zeker 600 worden :-) en zo'n streng garen heb ik hier nog liggen, ooit bij jou gekocht!!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben het met je eens. Haken is simpeler (en minder frustrerend volgens mij). Breien lukt me nog steeds niet ondanks verschillende pogingen. Het ligt me gewoon niet. En dat terwijl ik aan haken verslaafd ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan het allebei en vind het allebei leuk. Voordeel van breien: bij recht-toe-rechtaan breien kun je ondertussen ook nog een boek lezen...
    Maar het kan allebei ook heerlijk complex zijn, dat is dan toch eigenlijk wel het leukste.

    BeantwoordenVerwijderen