Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 9 december 2016

Kunststukje

We hebben het weer achter de rug, de Winterfair van 2016.
Het is altijd weer een kunststukje om op tijd klaar te zijn, alles te regelen.
Ook een Kunststukje is het om met een slinkend aantal ondernemers in een kleine gemeenschap iets dergelijks op poten te zetten. En Kunstig wás het vandaag, want in de leegstaande winkelpanden was zowaar een Kunstroute te volgen waar zoveel creativiteit te vinden was!
Hier een impressie - helaas had ik écht te weinig tijd om echt lang te blijven kijken.
Kaarten, keramiek, schilderijen, hout, sieraden, hoeden.......... zoveel verscheidenheid!







Zelfs portretten werden ter plekke getekend.


Het was onmiskenbaar Zeeuws vandaag!
Zoveel Kunst (met grote en kleine K) dat geïnspireerd was op de Zeeuwse streekdrachten of het landschap.


Natuurlijk was er muziek, decoratie, lekkers, vis en ander smul-goed te koop.





In de loop van de middag kwam er een enorme lading unicat binnen die we snel van etiketten en namen voorzagen zodat er nu een grote stapel in de winkel staat. Morgenavond probeer ik daarvan nog een duidelijke foto te maken. Wil je jezelf of iemand anders nog trakteren op een creatief kerst-cadeautje, dan heb je nu veel keuze! Wacht niet te lang, het gaat hard in deze maand... 😉



Ik duik de koffer in, morgen weer vroeg op voor de voorbereidingen van de Workshop "Breien met de Rondbreinaald".

4 opmerkingen:

  1. Ziet er supergezellig uit, jammer dat ik zo ver weg woon😩

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo gezellig! Dan is de "Kerstmarkt" hier in de stad (Gorkum) een aanfluiting. Jammer, jammer zo ver weg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet dat er sfeervol uit. Frisjes of niet met die blote armen? Wel heel leuk om in klederdracht te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen