Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 10 november 2016

Cadeautje - deel 2

Wat een lieve, aardige, bemoedigende reacties gisteren op mijn blogpost van gisteren, ook op Facebook en in persoonlijke mails (ik heb ze allemaal gelezen en neem ze ook ter harte!)

Het sterkt me in de overtuiging dat eenvoudige vriendelijkheid al zoveel kan veranderen, en dat is iets wat iedereen kan doen in zijn directe omgeving. Bij deze een paar quotes:

kindness quotes - Google Search:
Wees aardig tegen onaardige mensen, ze hebben het het meeste nodig

Deze kan ook geen kwaad:
Image result for be a little kinder than necessary
Wees altijd een beetje aardiger dan noodzakelijk.
Da´s mijn motto!

Deze - vergeef me de woordkeuze - kan ook geen kwaad?

Image result for kindness spread that shit everywhere
Vrij vertaald: Vriendelijkheid kost niets, strooi het overal...

En zo had mijn give-away actie van gisteren gelijk een hele leuke oogst, want de leverancier van het Borgo de´ Pazzi garen vond deze actie zo leuk dat ik nóg drie extra strengen weg mag geven!

Natuurlijk kun je nog steeds meedoen, zaterdag maak ik de winnaars bekend!


42 opmerkingen:

  1. Dat je zoveel mensen blij mag maken, maakt je dag van gister weer wat beter hoop ik.
    Het zijn de kleine dingen die het doen......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. fijn dat de reacties op welke manier dan ook jou zo goed hebben gedaan.
    En wat geweldig dat de leverancier jouw initiatief van de gave away zo enthousiast heeft ontvangen en zelf nu ook wat schenkt.

    Groetjes Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat geweldig aardig van de leverancier! En fijn dat je zulke leuke reacties hebt gekregen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik ben gisteren ook erg geschrokken, vreemd volk die Amerikanen, maar dat kan ook niet anders met al die culturen en verschillen tussen arm en rijk. Hopelijk gaat er de komende 4 jaar niet teveel veranderen in negatieve zin en hopelijk waren het vooral woorden en komt het niet tot daden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat je zoveel lieve reacties hebt gekregen. Dat geeft weer moed en zoals Obama al zei, de zon komt iedere dag weer op. Leuk dat de leverancier nog eens wol wil weggeven, geeft mij de kans om dit te winnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een superleuke actie in deze "koude" tijden. Mijn Zweedse vriendin wonend op de Noordpoolcirkel heeft het ook koud en gisteren kreeg ik een oud Scandinavisch patroon voor wanten van haar, stond in hun plaatselijke krant gisteren en dit garen zou er zeer geschikt voor zijn. Voor de rest wens ik de wereld alle wijsheid toe om de komende jaren te handelen met een man als Trump.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi, superleuke quotes, ook ik hou ervan! En ik deed gisteren al mee om te winnen, dus mijn naam staat al op het lijstje denk ik. Denk om je quotes Jeanet, ze helpen echt!Er zullen vast nog meer leuke reacties volgen nu.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat geweldig! Hopelijk kunnen we nu de kater van gisteren achter ons laten. Echt geweldig dat je dit doet! Dank daarvoor!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou ja, dit had ik gisteren even gemist. Ik bedoel dan jouw blogbericht. Dat wereldnieuws had ik natuurlijk wel meegekregen...
    Ik ben inmiddels aangesloten in de lange rij opmerkingen bij je vorige bericht :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een mooi gebaar van de leverancier. Van morgen las ik de post van gister, en ook een berichtje geschreven Fijn al de goede reacties, hebze allemaal gelezen
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gelukkig zijn er in de wereld zoveel lieve mensen, jou blogjes maken mij al blij en nu ook al die lieve reacties! Dat maakt de sombere dagen een stuk zonniger, en dat er zoveel positieve en lieve mensen dat moét iets goeds betekenen voor de wereld.

    Groetjes, Jotte

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha, dat eerste plaatje: echt geweldig! :) En wat fijn dat al die berichtjes je dag weer een beetje positiever hebben gemaakt. Jij maakt het met jouw bericht wederom een beetje vrolijker. En dan nog extra strengels weg mogen geven ook! Het kan niet op lijkt het wel... ;) Fijne dag en de groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fijne actie, van jou en van de leverancier. Misschien moeten we omhoog kijken Met dit wereldnieuws.
    Ik doe mee met je give away, groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat geweldig! Hopelijk ben je na alle reacties zelf ook weer wat vrolijker. En anders moet je jezelf maar zo'n mooie streng wol toebedelen, ik gun het je!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie geste van deze leverancier. Het zijn de kleine dingen, die een grote verandering kunnen brengen. Een glimlach of iemand groeten, het kost niets en het kan je dag zomaar anders kleuren. Ik deed vanmorgen mijn boodschappen, en liep acter een moeder met haar zoontje in de buggy. Ik keek hem aan en kreeg een glimlach, zo puur, zo echt. Hi heeft mijn hele dag gemaakt.
    Marian Verburgt

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zoals al velen voor mij hebben gezegd.....wat aardig van de leverancier om nog 3 strengen weg te mogen geven! Hij heeft jouw levensmotto gelezen denk ik: Wees altijd een beetje aardiger dan noodzakelijk!
    Ook fijn dat de reacties van gisteren je goed hebben gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. oh, so eine tolle aktion, da mache ich gerne mit bei so einem schönen geschenk!
    schönen tag noch
    lg elfriede

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo zie maar: spread a little happiness, it goes al long way!
    Jij maakt een heleboel mensen blij, ondanks deze verontrustende tijden.
    Ik snap je onbehagen met de Trump verkiezing volkomen. 't Is een smeerlap die alle minderheden tegen de kop stoot, de Amerikanen zullen deze rit moeten uitzitten en hopelijk krijgt hij de kans niet om teveel brokken te maken. En misschien schudt deze verkiezing aan deze kant van de oceaan wat mensen wakker. In ieder geval wens jou, Ali en jullie gezin het beste toe. Veel groeten vanuit Belgisch Limburg.
    PS mijn omslagdoek in jouw mooie Unikat garen is bijna klaar, dus ben ik aan een nieuw project toe. Dus wil heel graag in aanmerking komen voor zo'n streng.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Geweldig toch? Dat maakt je dag weer goed. 💌

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat was een domper (zachtjes uitgedrukt ) woensdag ochtend. Maar zo'n give away fleurt ons echt allemaal op hoor 😋

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Grappig, dus éigenlijk heeft de leverancier jouw citaten meteen ter harte genomen door méé te schenken :-)

    Ik deel je angst wel een beetje, mondiaal lijkt het te spelen, mensen geven het niet door bij polls maar uiteindelijk stemmen ze iets wat niet politiek correct is uit ontevredenheid, angst, boosheid. En niemand lijkt te weten wat je er tegen kunt doen, boos worden of wegschuiven met woorden als domme onwetende arbeiders lijkt in ieder geval niet het antwoord. Vriendelijker zijn is een goeie start denk ik, mensen éven een goed gevoel of een glimlach geven.

    Voor velen niet altijd een makkelijke tijd en voor jou en je gezin denk ik nog nét even moeilijker en beangstigender. Maar hé, morgen gaat gewoon de zon weer op en jij doet wat je kunt.

    Nog een fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een geweldige tekstjes en super dat je nu nog meer cadeautjes weg mag geven!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Geweldig van de leverancier om jou gift te verdubbelen! Dat maakt je dag weer goed! Toch? Het zijn allemaal mooie kleuren maar de wijnrode spant voor mij de kroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het lijkt me superfijn om met deze wol aan de gang te gaan. Het nadeel is dat als je hem wint een bezoekterm aan jou fantastische winkel mist. Of mag je hem ook af komen halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Het lijkt me superfijn om met deze wol aan de gang te gaan. Het nadeel is dat als je hem wint een bezoekterm aan jou fantastische winkel mist. Of mag je hem ook af komen halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. je zet... blijven geloven in het goede... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Je spreuken/ plaatjes van vandaag vind ik heel goed. Het bracht na gisteren weer een glimlach en herkenning. Ook fijn dat je nog 3 stengen weg mag geven. Er is zoveel keus dat je daarvan kan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mooie spreuken. Jeanet, bedenk dat je al heel wat glimlachen op de gezichten van mensen hebt laten verschijnen. Hartelijk dank voor alle inspiratie die je elke dag weer geeft! Veel succes met alles en natuurlijk doe ik graag mee met de winactie.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Meedoen is natuurlijk altijd de moeite waard want je zou zo' n prachtige streng breiwol gratis krijgen.
    Normaal gesproken zou dit te duur voor mij zijn.
    Nu heb ik toch een kans al is die wel klein.
    Nu maar duimen.
    Groet Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Zo zie maar weer hoe snel wat vriendelijkheid zich uitbetaalt!
    Verder denk ik, hoewel ook ik niet erg vrolijk word van het resultaat van deze verkiezing, dat we niet goed genoeg op de hoogte zijn van de (levens)omstandigheden van de mensen die op Trump gestemd hebben. Zeker zullen erbij zijn die uit "trappen tegen het establishment" deze keus gemaakt hebben, of misschien uit racistische motieven, maar je ziet toch ook veel mensen (in televisiereportages) die zich niet gehoord/gezien/opgemerkt voelen. Niet dat ik denk dat Trump hun problemen op gaat lossen, maar zo'n uitslag geeft wel te denken. Amerikanen zijn natuurlijk niet dommer of kortzichtiger dan wij. Hopelijk krijgt hij een goede staf om zich heen. Hoewel, de ideeën van zijn running mate!
    Nu, je giveaway is een mooie tegenzet! Zou Melania ook breien of haken:)?

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Lieve Jeanet.
    Zoals de Dalai lama zei:
    " Don't Let the actions of others destroy your Inner piece."
    Of deze van Martin Luther King:
    Darkness can't drive out darkness, only light can do that. Hate can't drive out hate, only love can do that."

    Liefs.
    Ramona.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat leuk dat de leverancier van Borgo de Pazzi jouw fantastische give away nog een extra impuls geeft, door zelf ook 3 strengen van dit mooie lace garen te schenken.
    Dat maakt de dag weer wat vrolijker en positiever !

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Nog een quote die ik tegenkwam op Pinterest:'haat heeft ontelbare problemen veroorzaakt in de wereld, maar heeft er nog niet één opgelost.' Zo is het maar net.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hallo Jeanet, wat fijn he dat er toch nog zoveel vriendelijkheid bestaat.
    Ik denk altijd maar er is zoveel ellende overal in de wereld, als we er niet zelf wat van proberen te maken dan wordt het ook niks.
    Het kost niks om vriendelijk te zijn, maar het levert zeker wat op.
    Hopelijk ook voor een ander maar zeker ook voor jezelf.
    Wat superleuk dat je nog 3 strengen mag weggeven.
    Ik wens jou en jouw gezin een fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Het leven heeft vele haken en ogen, laten we proberen om het samen recht te breien.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Zolang we altijd maar tegengas blijven geven en ons niet laten "kisten" dan kunnen ze ons niet raken. Belangrijkste blijft toch respect voor elkaar, ongeacht welke kleur je hebt en in welk land je geboren bent. Geniet elke keer weer als ik je blog lees van je vrolijkheid en je kijk op het leven, niet opgeven! Anne Cevat

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hihihi, die bovenste 'boze uil' met zijn quote is helemaal waar. Als er iemand boos is op je, moet je gewoon super lief blijven en dan komt alles uiteindelijk goed. ;-)
    Wat super lief van jou om 3 van deze prachtige strengen weg te geven en even lief van de leverancier dat je het aantal zomaar mag verdubbelen. :-)
    Wil je iets leuks weten? Ik zit momenteel in het zonnetje je blog te lezen. ;-) En wat is er beter dan iets in het zonnetje te kunnen doen?

    Groetjes
    Carolien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik zou ook wel zo'n mooie streng met garen willen winnen ,dan nog een kleurtje erbij en hup daar is weer een mooie omslagdoek van de naalden gegleden,om iemand in moeilijke tijden een beetje warmte te geven. Daar word ik nu blij en vrolijk van.

    Groetjes Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Spreuken zijn 99,9% van de tijd zo simpel en waar. Ik zou willen dat meer mensen ze zouden lezen.

    BeantwoordenVerwijderen