Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 29 augustus 2016

Back to School

Hier in het Zuiden hebben we nog een weekje uitstel - maar Nederland zit grotendeels weer op school. Ook in België gaan de scholen weer beginnen, het is weer mooi geweest!
Wij gingen vanmorgen schoolspullen kopen, de lesroosters hangen al uitgeprint op de koelkast. (Handig, dan weet ik tenminste wanneer ik terecht ongerust mag worden, wow - loslaten is soms moeilijk!)

Tijd voor wat leuke ideeën voor 'n pennen-etui.

IMG_4339

Geweldig leuk is dit stippen-etui, te maken in elke maat en met elke kleur! Je vindt het gratis Nederlandse patroon bij Wollepluisje.

Dit grappige Krokodillen-etui is wel wat moeilijker maar zó leuk! Het Engelse patroon is gratis te downloaden via Ravelry of hier


Deze is een stuk eenvoudiger, en je kunt zo mooi je restjes gebruiken! Je vindt het Nederlandse patroon bij CraftKitchen

Kijk wat ik gevonden heb op Freubelweb.nl: een gratis haakpatroon van @maRRoseCCC om deze leuke etui te haken https://www.freubelweb.nl/freubel-zelf/zelf-maken-met-haakkatoen-etui/:

Eigenlijk kun je elk leuk patroontje of steeke gebruiken voor een etui. Deze zijn ook prachtig!
Het patroon is van Studio Mojo

Studio Mojo: Gehaakte etui/ make-up tasje (gratis patroon):

Liever breien? Pak je stekenboek er maar bij! Deze vond ik op Ravelry.


Ook deze komt van Ravelry, hier wordt je toch vrolijk van?


En ik zeg altijd dat je een restje Noro-garen nooit moet weggooien! Kijk maar! (Bron helaas niet gevonden)

Jazz up the office or school desk with Noro pencil cases taking up to 100g of Ayatori.:

En nog even dit: gelukkig blijken veel vrouwen zich een Aardappel te voelen :-) Ik kreeg nogal wat reacties op mijn blog en Facebook. Deze wil ik je niet onthouden, gekregen via de mail en ik moet er nog steeds om grinniken :-)



4 opmerkingen:

  1. Ja hoor, het grinneken lukte en dat door een gewone aardappel. Mooie etuis om uit te kiezen. Wat kunnen we toch veel leuke dingen haken en breien.
    Dank je voor al deze inspiratie!

    Lieve groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, dankjewel. Die krokodil is geweldig! Dochterlief zit net in groep 3 en ik denk dat ik haar hier heel erg blij mee ga maken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, die aardappel ziet er inderdaad beter uit dan ik in een bikini. Er bubbelt helemaal niets :-D Zo hebben ze wel ene etui die niemand anders heeft. Maar helaas geen kinderen meer in die leeftijd die ik er blij zou kunnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O ja, de houten bloemen knopen voor mijn vest van Adriafil zijn aangekomen hoor. Bedankt weer voor de goede zorgen :-)

    BeantwoordenVerwijderen