Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 2 februari 2016

Bijzonder

Wie wel eens bij ons in de winkel is geweest weet dat de oppervlakte maar beperkt is. De hoeveelheid garens strookt niet helemaal met mijn hoofd met ideeën, en lang niet alles wat ik op mijn blog laat zien verkoop ik ook. Er zit een behoorlijk discrepantie tussen willen en kunnen, oppervlakte en beurs (vergeet dat laatste niet). Ik ben helemaal niet als ondernemer grootgebracht, het is niet met de paplepel ingegeven -  ik ben er in gegooid! Maar al zo doende leert men.... (je weet wel, vallen, vallen en af en toe opstaan)

Aan de ene kant wil ik natuurlijk verkopen waar iedereen om vraagt. Social media doen hun werk prima in dat opzicht, maar het is als kleine winkelier onmogelijk om op elke hype te reageren.
Wol-leveranciers apen elkaar ook na (gevoed door de vraag van de klant of wordt de vraag door de leverancier gecreëerd???). Toch wil ik ook zo graag die bijzondere garens laten zien omdat mooi garen zoveel extra's toevoegt aan je werkstuk! Het duurt nog wel een jaar of 20 voor ik het evenwicht heb gevonden.......

En toen kreeg ik vorige week toch iets leuks te zien! Dat kun je beslist uniek noemen. En dat mag ik verkopen......


Ik was op slag verliefd op deze prachtige strengen. Handgesponnen, handgeverfd, merinowol met zijde..... uniek in zijn soort! Het garen is onregelmatig gesponnen en zo zacht...



De strengen wegen tussen de 200 en 270 gram (€ 10 euro per 100 gram), en we schatten 130 meter per 100 gram (genoeg voor een kol). Geen een streng is hetzelfde.


Dit nodigt uit tot breien. En gauw ook.... ik leg mijn WIP's (Work in Progress) even terzijde en ik ga beginnen. Even experimenteren :-) Het ripple dekentje en de Noro-sjaal gaan even in de wacht, ik ga een bol draaien vanavond!



Er blijft gelukkig nog over in de winkel (maar de voorraad is beperkt). Allemaal net een beetje anders. kom je kijken?





9 opmerkingen:

  1. Ik heb ze zien liggen en snap je spontane verliefdheid meteen :) Het is echt supermooie en -zachte wol!!! De tintjes zijn ook al zo prachtig.. zucht ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet dat er geweldig mooi uit!!! Wat een prachtige kleuren!!
    Die wil ik best graag eens bekijken :-). !3 Februari kom ik naar Zeeland. Ben je dan in de winkel of reis jij die dag naar Zwolle :-) !!!!
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ai, Nelleke..... dan ben ik er inderdaad net niet! Ali zal 's morgens de toko wel even openhouden, maar ik ben lekker op de Handwerkbeurs in Zwolle.

      Verwijderen
  3. Dit is echt klasse!!!! Wat een pracht.
    Zelf spin ik ook en ga dit zeker ook eens proberen op mijn wieltje.
    De kleuren zijn zo mooi!!!!!
    Groetjes, Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O wat mooi garen moet echt is aankomen waaien,je wordt echt hebberig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw dat ziet er prachtig uit! De krentjes in de pap zullen we maar zeggen ;)
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat zijn die MOOI. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige wol Jeannet, die zal je zo kwijt zijn.

    BeantwoordenVerwijderen