Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 28 juli 2015

Blaadjes

Ik weet niet hoe het jullie vergaat, maar ik denk bijna dat het Herfst is... na de wind en regen van de afgelopen dagen ziet onze tuin er niet meer uit. De ravage in de moestuin is ook vermeldenswaardig, maar het is altijd verwonderlijk hoe de natuur zich snel herstelt. Dat kun je van mijn gezondheid niet helemaal zeggen :-( die zat ook in Herfstsferen....

Het weekend bracht ik in bed door (op zich wel efficient, want ik had de koorts, de verkoudheid, keelpijn èn duizeligheidsaanval gelijktijdig op zondag!), helaas nog niet alles is over en voorbij en af en toe staat het zweet nog op het bolletje. Tijd voor een beetje gas terug. Vanaf volgende week zijn we dan ook alleen 's morgens open van 9.00 - 13.00 uur (vanaf 4 - 16 augustus). Ik doe dan ook een stapje terug in het versturen van bestellingen en het beantwoorden van mails!

Vandaag kwam nog een leuk doosje binnen. Deze bolletjes Unicat zijn voor de verkoop in de winkel, lopende bestellingen worden nog verzonden, maar nieuwe bestellingen gaan pas weer op de lijst vanaf 18 augustus (graag een ietsiepietsie begrip hiervoor!) - anders ben ik mijn vrije middagen nog steeds bezig met het werk!


Uiteraard heb ik nog wel een leuk patroon! Ans haakte deze prachtige sjaal van een bol Unicat (helaas van een kleur die niet meer leverbaar is)




Ze gebruikte hiervoor het patroon Organic Shawl van Sascha. Een driehoekssjaal met blaadjes in reliefstokjes! Een plaatje (en die blaadjes passen echt wel bij het weer....!)

Uiteraard kun je dit patroon van verschillende garens maken, bijv. katoen, maar ook sokkenwol of filigran. Het is een prachtig patroon, maar misschien niet helemaal voor beginnende haaksters omdat de reliefstokjes aan beide kanten van het patroon zitten en je dus best moet opletten. Maar dan heb je ook wel wat! :-)




Het patroon is bij ons in de winkel te koop (bij aankoop van brei- of haakgaren), wil je alleen het losse patroon? Kijk dan op Ravelry of op Etsy. Het patroon is in het Nederlands en Engels verkrijgbaar.







5 opmerkingen:

  1. Ik blijf het een genot vinden om je blog te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vakantie heb je echt wel verdiend zeg. En heb je ook echt nodig.
    Hopelijk knap je weer goed op en rust je lekker uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beterschap en geniet van je vrije tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelijk heb je lekker even rustig aan. En volgens de weerberichten wordt het maandag weer zo'n 31°C dus dan kunnen jullie ook lekker naar het water. Doe maar rustig aan we lopen niet weg...tenminste ikke niet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oeioeioei, wat een mooi patroon toch weer! Bedankt dat je altijd zoveel moois ter inspiratie deelt. En sterkte met je gezondheid! Je hebt groot gelijk dat je even een zomers openingsbeleid in de winkel gaat hanteren. Iedereen heeft zo af en toe rust nodig, en jij helemaal als ik dat zo hoor. Geniet van je middagjes vrij, want voor je het weet staat de volgende ochtend weer voor de deur....groetjes

    BeantwoordenVerwijderen