Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 9 februari 2015

Combineren

Nog een paar nachtjes slapen...
Hihi, het lijkt wel een schoolreisje - zoveel zin hebben we in de Handwerkbeurs. Sinds vorige week het magazine op de mat lag, bladeren Miriam en ik het elke dag een keertje door. De kaartjes zijn gekocht, de treintickets liggen klaar. Het is voor ons veel meer dan een dagje beurs, het is ons gezamelijke uitje waarin het bakje koffie bij de Starbucks net zoveel opwinding bezorgt als al die andere leuke dingen. De mannen van dit huis moeten zichzelf maar redden....


(psssst, zien jullie het nieuwe kleurtje van mijn keukenmuur? Zoooooo blij mee na 9 jaar bruine seventies-schrootjes! Om het te vieren trakteerde ik mezelf op een mooie bos tulpen! Geluk zit in een klein hoekje!)

Hoewel we met een hele groep gaan reizen, splitsen we ons op de beursvloer al snel op. We maken tijdens ons eerste bakje koffie een "strategisch plan", hebben de plattegrond bestudeerd en de must-see-stands al roze gekleurd, we maken afspraken voor een tussendoor-treffen waarbij we elkaar onze aanwinsten tonen, en zwerven weer uit. Miriam gaat (met vriendin) op zoek naar stofjes, ik naar wolletjes, mensen ontmoeten, nieuwe ideeën. Misschien dat we na een dag wel wat gaan combineren met de stofjes en wolletjes!

Een super-idee: gewoon een mooi haakwerkje (misschien heb je wel wol tekort...) en voeren met een bijpassend stofje of sjaaltje! Ik vond het idee in een Etsy-shop.

Of deze? H'm - dat smaakt toch naarmeer? Ook van een Etsy-shop

Catskills Flannel Lined Cowl - Chunky grey wool lined in red plaid flannel

Kan natuurlijk ook met breien, dit vond ik op Ravelry:


En heb je geen tijd meer om te breien of te haken, maar wil je wel een originele (zachtgevoerde) kol? Dan heb je misschien nog wel een oude trui, én zo'n super bontje:

Dit idee plus beschrijving vond ik bij Lemon Squeezie Home

Heerlijk, nóg 4 dagen voorpret.....

Niet vergeten, zaterdag 14 februari is de winkel dus gesloten!

6 opmerkingen:

  1. Super leuk dat je naar de handwerkbeurs gaat! Wie weet tot daar ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke ideeën! Heel veel plezier op de Handwerkbeurs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ga ook!! Heb er ook super veel zin in.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk, die voorpret. Ook hier. Op ons memobord in het toilet had ik Zwolle neergeschreven. Allebei de kinderen kwamen vragen wat WE daar gaan doen.... helaas, geen WE dit keer, maar mama met een aantal quiltvriendinnen. .... nog een paar nachtjes slapen.... heel veel plezier van jullie reis, de koffie en de beurs!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi plaatje op de eerste foto...echt een heel mooie kleur van je muur!
    Veel plezier op de beurs...het blijft heerlijk om er naar toe te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fris kleurtje heeft je keuken gekregen, echt top en de tulpen passen er zo mooi bij! Veel plezier op de beurs, je komt vast met heel veel inspiratie en kennis terug. Geniet ervan!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen