Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 13 december 2014

Bijzonder!

Zo - ik moet even bijkomen van de afgelopen dagen!
Gisteren viel de Winterfair (letterlijk) een beetje in het water dat overdag overvloedig naar beneden kwam. De storm kwam 's morgens in alle hevigheid over het land - en op een gegeven moment werd besloten om de grote tent op de Markt niet op te zetten. Ook verschillende standhouders belden af (wat ik ze ook niet kwalijk kan nemen). Toen de wind een beetje ging liggen bleef het water met bakken naar beneden komen. En toen het eindelijk wat beter werd zat iedereen thuis aan de warme prak. Gelukkig werd het 's avonds nog wat drukker. Ach, volgend jaar doen we weer een poging!


Ik heb er weer een mooi plaatje bij, dank zij Aart van Belzen. Gelukkig heb ik genoeg isolerende lagen om de hele dag met blote armen te lopen :-)

Alle mensen die gisteren niet in de gelegenheid waren om te komen, die kwamen vandaag! De hee dag stroomde de winkel vol met mensen. Gelukkig had ik alles al klaar gezet voor de Workshop Fair Isle van deze middag. Een grote groep enthousiaste vrouwen leerden de beginselen van deze techniek en de lachsalvo's werden afgewisseld met stiltes waar de dames vol aandacht aan het worstelen waren met de draadjes en de naalden.

Omdat ik gisteren ook al niet geblogd heb, zocht ik vandaag een heel bijzonder patroon op. (Stel je voor dat je niet genoeg ideeën krijgt!)


Hoe mooi is dit?
Deze sjaal komt van Ravelry (ShinKitten). Het is een versie van het patroon Emperor's New Scarf (nieuwe sjaal voor de keizer?). Patroon is te koop op Ravelry of bij Lucy Neatby Designs - Engels. De sjaal wordt in de breedte gebreid, Wat een plaatje!


Voor de gaten in contrastkleur word een bepaalde haak-techniek gebruikt die op het patroon wordt uitgelegd. Wel veel draadjes wegwerken, maar dan heb je ook wat!! :-)

Foto's Ravelry



4 opmerkingen:

  1. Hoi Jeanet, fijn dat gisteren toch nog een heel goede dag was voor de fair... En je workshop was ook weer een succes. Heerlijk!
    Ik wens je een heel fijne zondag,
    Liefs, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die winterfair is dus een megacontrast geweest met de visserijdagen in de gloeiende hitte!! Volgende keer maar iets hier tussenin :-).
    Wat een mooi patroon heb je uitgezocht: de emperorsjaal. Ik ben hem ook al eens tegengekomen in het blog van Yarnharlot. Als superbreister maar geen haakster had ze veel moeite met het omhaken van de gaten (en daar schrijft ze heel humoristisch over). Maar wat een prachtig resultaat!!
    Fijne zondag.
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier vind je haar sjaal en de blogpost daarover kun je aanklikken rechtsboven op de pagina: http://www.ravelry.com/projects/YarnHarlot/emperors-new-scarf-432

      Verwijderen
  3. Spijtig van het weer, stom dat een mens daar zo vanaf hangt voor sommige dingen! Gelukkig had je genoeg kleding onderaan en kwamen er genoeg mensen voor de workshop. Prachtige sjaal vond je daar weer.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen