Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 2 oktober 2014

Wol !

Groot Brittanië kent sinds 2010 "The Campain for Wool", een initiatief om wol in al zijn facetten te promoten, met als beschermheer Prins Charles. Volgende week is het weer Wool Week, en ook in Nederland wordt er aandacht aan besteed, zie hier voor meer informatie.

Wol wordt heel breed gepromoot, maar ik zoom even in op 2 patronen die gratis te verkrijgen zijn via de website van Campain for Wool:

Free pattern for Herdwick Sheep Cushion by Marie Wallin, knit in Rowan Fine Tweed

Bluefaced small 2

De patronen van deze geweldig leuke schapen-kussens vind je hier. Ze zijn gemaakt met Rowan fine Tweed (100 % wollen draad - bij ons verkrijgbaar). De kussens zijn heel royaal, 50 x 50 cm. Het patroon is in het Engels, maar met de teltekeningen erbij kom je er zeker uit! Niet het makkelijkste patroon (veel verschillende kleurtjes), maar zo mooi! En natuurlijk te gebruiken voor veel meer dan alleen een kussen.

En ik moet nog even kwijt dat het zoooo leuk is dat zoveel mensen de expositie komen bezoeken! Fijn dat iedereen net zo enthousiast is als wij, heerlijk om al die mensen te ontmoeten :-)

3 opmerkingen:

  1. Jeetje wat mooi deze kussens... ach ik ga eerst maar eens mijn vest breien haha en dan zie ik wel weer verder...
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog 2 nachtjes slapen, dan kan ik ook naar de tentoonstelling (en workshop)!!
    En die schapen zijn gewoon schitterend!! Dat is bijna foto-breien!!
    Tot zaterdag, lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. schitterend maar ik wil nog zo veel ........ zucht

    BeantwoordenVerwijderen