Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 16 oktober 2014

Happy !

Vandaag een prachtige kol/snood die ontworpen is door Wieke van Keulen. Ik mocht 'm al een keer in het echt bewonderen en ik werd er écht Happy van. De kol is zó zacht en behaaglijk!


Gebreid van prachtig Rowan-garen: Colourspun, gecombineerd met een contrasterende Rowan Fine Tweed en gebreid op naalden 4½ mm. Het patroon kun je kopen via de website van Wieke, en ook via Ravelry in het Nederlands en Engels. Overbodig om te zeggen dat de patronen van Wieke zeer uitgebreid en duidelijk zijn, dus ook voor beginners is deze kol prima te maken.

In onze winkel kun je het pakket voor deze snood/kol kopen. Deze bevat 4 bollen Copourspun, 2 bolletjes Fine Tweed en uiteraard het patroon voor € 39,95
Wil je dat we het opsturen, dan komt er 6,95 bij (pakketpost). Bestellen kan per mail

Er zijn nog meer kleuren op voorraad van dit mooie garen. Het is erg moeilijk om de juiste kleuren weer te geven.
Van links naar rechts: Grijs (zoals hierboven), groenig, blauwig, oud-rozig. De kleine bolletjes erbij zijn de kleuren waarmee gecombineerd kan worden (maar er is nog veel meer mogelijk)

De basisdraad van Colourspun is licht gemeleerd, maar dan ook nog getwijnd met een fijn gekleurd draadje. Daardoor zijn er zoveel combinaties mogelijk. Op de website van Wieke kun je prachtige vergrotingen zien van deze kol.

Wieke neemt de kol vast mee op de Handwerkmiddag van 15 november.

Wieke werd geinspireerd door dit liedje: Happy van Pharrell Williams:


1 opmerking:

  1. Hoi Jeanet, hier worden we allemaal happy van hoor.... ik heb nog even bij Wieke gekeken en jeetje, die vrouw kan toveren met breigaren...
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen