Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 12 september 2014

Sprookjes-kasteel

Kan iemand me alsjeblieft een zak met tijd geven? Een hele grote?? Want wat zie ik toch mooie dingen, wat zou ik graag nog meer maken! Deze.....zéker!


Een prachtige deken met een sprookjeskasteel gebreid in verschillende steekjes. Dit patroon vond ik (weer) via Ravelry, te koop in Engels.  De maat is een beetje afhankelijk van het garen dat je kiest.


Foto's Ravelry

Het patroon is niet goedkoop, maar dan héb je ook wat :-) 
Jammer dat het Engels is? Er zit een schema bij, dan is het beslist niet moeilijk! En verder hou ik me zeker aanbevolen voor tips/patronen van Nederlandstalige ontwerpers.

9 opmerkingen:

  1. Je kunt toch ook gewoon zelf zoiets bedenken? Breisteken zijn niet vierkant, je kunt brei-ruitjespapier uitprinten en daarop globaal een tekening maken. Dan de hokjes volgens de lijnen kleuren en je hebt een patroon. Ik denk dat je met deze duidelijke foto's als hulp een heel eind komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jeanet, ik ontwerp nederlandse breipatronen :)
    Ik ben een tijdje geleden begonnen en ontwerp knuffeltjes.
    Je kunt mij op ravelry vinden onder: this is suzy
    Ik zou het leuk vinden als je een keer op mijn pagina komt kijken.

    Groetjes Elma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En ook deze is heeel erg mooi
    Doe mij ook zo'n zak tijd, als je er vind

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh ja, en als je zo'n zak vindt of ergens kan bestellen, doe meteen eentje meer voor mij asjeblieft Jeanet of misschien 2, om eentje in reserve te hebben. Dat dekentje is weer super! Je zou zelf een tekening kunnen zoeken en omzetten in rijtjes in 1 steek die anders is, moest ik zo'n zak tijd krijgen zou ik dat zeker eens willen proberen om zoiets uit te tekenen. Momenteel maak ik patroontjes voor biscornu's (speldenkussentjes in kruissteek), die ik op mijn blog ga plaatsen en ik vind het leuk, dus waarom ook geen dekentje???? Wie weet.....als de zak toekomt :-) :-)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. geweldig,wat een idee,groetjes irena

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zeg Jeanet, als jij zo'n zak vindt of krijgt, zou je ons daarvan dan deelgenoot willen maken? En dan vooral de afzender erbij vermelden?
    Ik denk dat die afzender dan super veel fans scoort!!
    Het is een chronisch probleem van velen onder ons!
    Maar die deken vind ik ook super!!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit is inderdaad een prachtig mooi patroon. Nooit gezien, dus dank voor de tip!

    Jij zit met hetzelfde probleem als ik, Jeanet, want ik kan ook weinig in het Nederlands vinden. Dan maar patronen met tekeningen!

    BeantwoordenVerwijderen