Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 6 augustus 2014

Zomeren....

Wat een heerlijke zomer! Zoveel zonnige dagen (hier hebben we het meeste noodweer overgeslagen), even in een versnelling lager, lange avonden (veel te laat naar bed), genieten met familie en van het stukje aarde waar we mogen wonen.


Het was natuurlijk nog best even aanpoten voor we vanmiddag weg konden gaan, maar als je dan eenmaal zit... :-)  Verderop landinwaarts zagen we behoorlijke stapelwolken ontstaan, maar aan de kust heb je daar geen last van - 100 % zon! Heerlijk briesje erbij...


En dan samen barbequen, de zee maakt hongerig. Een spelletje doen tot het donker wordt, lachen, kletsen.


Lekker bakkie échte thee...


De avondzon die alles nóg mooier maakt....


Van mij mag het nog best even zomeren!

Deze dagen koester ik, ik teer er op in donkere dagen, ik hoop maar dat de jongere generatie dit later herinnert. Eigenlijk had ik vandaag helemaal geen tijd om nog een ideetje te zoeken voor jullie. Ik prop hetzelfde werk in minder uur, dus het loopt wel eens anders dan ik van te voren bedenk...dus is het weer middernacht. Om de zomer nog even vast te houden is dit wel een mooie:

Little Waves #Crochet Towel Applique - free pattern from Mooglyblog.com

Met deze gehaakte applicatie op een gastendoekje of een washandje hou je de herinnering aan zon, zee en strand nog even vast! Ik vond het idee op Moogly blog. Voor de octopus klik je hier. (Beiden in Engels)
Welterusten!


4 opmerkingen:

  1. Doe gewoon even géén ideetjes tijdens je halve vakantie; hoort er ook bij! Er is meer dan genoeg op je blog te vinden en half Nederland is aan het vakantie vieren. Lekker genieten van die mooie dagen. Nou ja, dat zou ik doen dus. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geniet maar lekker van de zomer, zolang die duurt... zoveel mooie zomers hebben we nou ook niet in ons land, tenminste niet van dit kaliber... Het werk komt wel weer...haha...
    Heel leuk dat gastendoekje, en mooi een snel projectje...
    Ik wens je een heerlijke dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geniet maar volop van je zalige Zeeland, zo mooi, zo rustgevend. Wij komen er ook graag en zijn er al meer dan 40 jaar aan verknocht !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geniet jij maar lekker wat met je gezinnetje, da's ook heel belangrijk!! En als we eens een dagje geen ideetje van je krijgen maar enkel leuke vakantiefoto's is toch niet erg, je hoeft je helemaal niet schuldig te voelen, geniet maar wat!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen