Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 16 augustus 2014

Fair Isle Workshop

Je hebt sokken en sokken. Dit zijn S-O-K-K-E-N.
O, wat mooi! Loop je een hele dag op kousevoeten en buiten op birckenstocks. Ga je toch geen schoenen overheen dragen?



Deze pracht-exemplaren vond ik op Ravelry, het patroon is te koop in het Engels. Voor deze sokken is weer de Fair-Isle techniek gebruikt. Inbreien met 2 kleuren (in het rond). De oude techniek is (weer) heel erg populair. De kunst is om de draden aan de achterzijde zo mee te nemen dat het niet gaat trekken of lussen. Veel mensen hebben me gevraagd wanneer er weer een workshop Fair Isle is...

Daarom geeft Ans op zaterdag 6 september weer een workshop Fair Isle breien in onze winkel in Arnemuiden. We beginnen met iets kleins: een sleutelhoesje met Schortenbont-motiefje. 



Je kunt je opgeven per mail of in de winkel. De kosten zijn € 20,00. Wij zorgen voor de verschillende kleurtjes garen (ruim voldoende voor het maken van het hoesje), neem je zelf je sokkennaalden (2½ of 3) mee? Deze zijn evt. ook in de winkel te koop. En is er volop koffie, thee en wat lekkers! Natuurlijk krijg je het patroon mee naar huis.
Nog even in het kort: Zaterdag 6 september 2014,   13.30 - 15.30 uur 




7 opmerkingen:

  1. Hoi Jeanet,
    Ik vind het prachtig, deze brei-techniek, maar voor mij voorlopig nog veel te hoog gegrepen. Wie weet ga ik in de toekomst nog een keer zo'n workshop bij je volgen... Ik ben wel heel benieuwd naar wat voor moois er allemaal weer uit gaat komen...
    Ik wens je een fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet te geloven Jeanet, die sokken :-))))). De voetzool is ook al zo apart! Waar vind je ze altijd!
    Wat leuk weer een workshop! Fair-isle breien is zo mooi, ik doe het graag. Dus ik zou graag meedoen, maar geef m'n plekje met liefde aan iemand die het wil leren ;-).
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat ik me eigenlijk al vaak heb afgevraagd : is dat hetzelfde als jaquard breien ? Zeer mooie sokken trouwens ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! Ik kocht toevallig mooie sokken in Noorwegen, heb ik volgende week in mijn blog. Ik zal er een linkje bijplaatsen naar deze blog, vanwege die prachtige sokken!
    Groetjes,
    Akkelien (debreimeisjes.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt wel supermooie sokken!! Na mijn operatie is dit wel een uitdaging die ik zeker moet aangaan om zulke sokken te maken, daar droom ik al jaaaaaren van.
    Misschien naar de workshop komen??? Even nakijken of het zou kunnen..
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Is er nog plaats? Heb gezien dat de afstand nog mee valt naar Arnemuiden! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen