Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 20 mei 2014

Suikerzoet!

Heb je deze week die asymetrische puntsjaals gezien waarover ik blogde maar kun je niet breien? Geen nood! Sascha bracht juist deze week een nieuw patroon uit - en deze is gehaakt!!


Sideways Sugar Shawl


Sascha gebruikte het verloopgaren Tahiti, een dun katoenen garen dat langzaam verloopt. Maar je kunt het patroon natuurlijk gebruiken voor elk soort garen. Gebruik in elk geval een grotere haaknaald dan op het etiket staat. Voor de sjaal zoals hierboven zijn  maar 2 bolletjes gebruikt (50 gram, 280 meter. 99 % katoen, 1% polyesther € 6,50 per bol).

Je kunt de complete pakketjes bij ons bestellen (patroon plus 2 bolletjes Tahiti) voor € 16,00. Verzenden is € 3,00. Voor alle kleuren kijk je even hier. Je kunt bestellen door te mailen.

Wil je liever alleen het patroon kopen? Dat kan via Ravelry en Etsy. Het patroon is in het Engels èn Nederlands.


(En met dit patroon kun je ook eindeloos varieren met streepjes en draadjes!)

3 opmerkingen:

  1. Heel mooi ontwerp weer van Sascha!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuk patroon, al vind ik de kleurtjes wel erg zoet, ha ha!
    Maar zo luchtig en dat lijkt me wel wat voor de zomertijd!

    BeantwoordenVerwijderen