Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 12 mei 2014

Bloemenkussen

Dat viel vanmorgen natuurlijk wel even tegen voor dochterlief: de regen kletterde weer tegen het raam, de wekker ging heel vroeg - de meivakantie is nu echt helemaal over! Het is dan best even wennen om weer op de fiets te stappen met windkracht 6 tegen... Zoonlief heeft nog een dag uitstel, maar de examenstress slaat al aardig toe!! Het worden nog pittige weken (voor allemaal!).

Gisteren ben ik lekker in de watten gelegd door man en kids. Met de regen buiten en nog een keer de open haard aan was het heerlijk binnen. Ik heb bedacht dat ik wel met 6 of 7 dingen wil gaan beginnen te haken of breien, ik kan (weer eens) niet kiezen. Een stuk of 3 dingen tegelijk kan ik nog wel overzien, maar dan moet er nog aardig wat geschrapt worden in mijn wensenlijstje.... wordt vervolgd!

Dit kussen wordt het niet, maar vind ik wel leuk!


Het zijn losse gehaakte rozen die op een gebreide lap worden genaaid (maar die zou je ook kunnen haken).


Deze foto's komen van Ravelry - Solaris, waar je nog meer foto's vindt. Het Nederlandse patroon vind je bij Drops

3 opmerkingen:

  1. Heel herkenbaar, ik word gek van de duizend ideeën die ik heb om iets te maken en nog gekker van de vele zaken die wachten om afgemaakt te worden. En hoe meer ik naar je prachtige blog kijk hoe meer ideeën binnensijpelen ;-).
    Lieve groetjes
    Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel succes voor Daniël en voor jullie veel sterkte met de examens...... Het is voor de ouders het moeilijkste denk ik, ze moeten het helemaal zelf doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jouw wensenlijstje valt nog mee, het mijne is wel veeeeeeel langer dan 6 stuks (haha) en ook ik zou niet weten wat ik zou kunnen of willen schrappen. Zelfs de lopende handwerkjes durf ik niet eens meer te tellen :-)
    Gelukkig maak ik ook regelmatig iets af, maar helaas start ik dan meestal meteen iets nieuw op :-(
    Succes met je keuze!
    Rita

    BeantwoordenVerwijderen