Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 2 april 2014

Bijzonder Paashaasje

Ik heb al eens geblogd over de schattige patronen van LalyLala, maar dit lieve Paashaasje is aanleiding om dat nog eens te doen:


Dit is Rita, is het geen dropje? Het plaatje suggereert een beetje dat het patroon gratis is, maar dat is niet helemaal waar. Je krijgt een gratis beschrijving om een basispop om te toveren tot dit paashaasje met lange oortjes, een doddig staartje en een prachtig geborduurde buik. Je moet dus eerst een patroon kopen, maar deze zijn echt de moeite waard! Je kunt de patronen van Lalylala bestellen via Etsy of Ravelry. Bij de meeste patronen op Etsy staat geschreven dat het patroon ook in het Nederlands is te bestellen. Rita is gemaakt van 2 bolletjes Catania en wat restjes borduurgaren.

Je vind de beschrijving om het basispatroon te veranderen hier (Engels)



5 opmerkingen:

  1. Superknap konijn, maar dat kan niet anders, het draagt mijn naam :-)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Liefde op het eerste gezicht.... Die oortjes, dat pompoenstaartje, dat geborduurde buikje.... Ooooch, wat een schatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ооооооооооооооо! super! bravo!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. So cute! I love the cross stitch detail.
    Sheila
    http://sheilazachariae.blogspot.com/2014/03/on-my-needlesknitting-in-technicolor.html

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb lupo het schaap gemaakt en als je een patroon hebt zou je ook Rita kunnen maken. Maar nu heb ik de voeten af en ben ik bezig aan het lijf, maar bij lupo moet je HST en bobbelsteken maken. Moet je voor Rita in plaats daarvan vaste maken? En iedere keer afhechten of toch in een spiraal blijven haken?

    BeantwoordenVerwijderen