Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 17 februari 2014

Sherlock Holmes

Wie van detective-series houdt kent 'm wel, de moderne Sherlock Holmes. De serie werd uitgezonden door de KRO. Ik geloof dat er op de BBC al weer een nieuwe serie is geweest, we wachten maar af of hij hier ook nog op TV komt. Voor de échte fans:


Sherlock-wanten!

Je kunt het patroon kopen op Ravelry. Wat is dat toch een geweldige verzamel-bak van de hele brei- en haakwereld. De leukste, origineelste patronen zie je hier bij elkaar. Heb je nog geen account op Ravelry? Maak er een! Bijt je even door het Engels heen, maar je kunt dan zoveel werkstukken van andere handwerksters van over de hele wereld zien - alleen al ter inspiratie.



6 opmerkingen:

  1. Haha, geniaal! Lijkt mij, als fan wel wat ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ken je ook de serie over Mary Russel, de 'vrouw van Sherlock Holmes'? Niet verfilmd, maar wel ontzettend gave boeken van Laurie R. King. Ze heeft nu zo'n 8 delen geschreven, de eerste vier zijn in het Nls vertaald. Zomaar, voor de 'echte' fans! Kunnen die ze lezen met deze supergave wanten aan ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Lupineke, die boeken heb ik ook gelezen, al weer wat jaren geleden. Heel leuk waren die! Maar wat moet nu eerst? Wanten breien of boeken lezen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Uhh.. gewoon weer een deel uit de kast pakken en meteen een paar naalden en wol erbij ;) Komt het allemaal goed!!

      Verwijderen
  4. I am a big fan of the Sherlock series and these mittens are to die for!
    Sheila
    http://sheilazachariae.blogspot.com/2014/02/knit-socks-on-straight-needles-and.html

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wha, gaaf hoor! De laatste nieuwe serie is inmiddels ook uitgezonden op Canvas (België). Zal dus nig wel volgen op NL. Nu nog afwachten of in het laatste deel (nog niet uitgezonden op BBC of Canvas) eindelijk bekend wordt hoe Shelrock levend het dak af kwam. Tegen die tijd hebben we misschien ook al Sherlock sokken af? Of een gebreide Sherlock pet? Wie biedt????

    BeantwoordenVerwijderen