Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 13 februari 2014

Olympische Spelen

Het kan je niet ontgaan zijn: de Olympische Winterspelen. Medaille na medaille wordt door de Nederlandse schaatsers binnengesleept. En 's avonds op TV uitgebreide voor-, na- en tussenbeschouwingen, ererondjes, bloemenceremonies en medaille-uitreikingen. Wat mij gelijk opviel dit jaar is al die gebreide mutsen die gebombardeerd zijn tot officieel tenue. Natuurlijk die van Nederland - hoe kan het ook anders: oranje!


Overigens blijven die medailles elke keer steken op die pompon boven op die muts als ze omgehangen worden :-)

Een breiende Finse coach is toch helemaal geweldig!


En ook andere landen hebben van die mooie net-alsof-ze-zelf-gebreid-zijn mutsen!


Vandaag zag ik via Freubelweb een link naar een patroon van de Nederlandse Olympische muts!

Patroon: Olympische Spelen Muts

Je vind het patroon op de Facebook-pagina van Monique Spierings.

********************

En verder ging hier zo'n beetje alles mis, wat maar mis kon gaan vandaag. Gelukkig viel alles naar beneden, en niet omhoog. En ook fijn dat ik niet in een porceleinwinkel werk. Soms heb je dat. Een van die chaotische dagen die er blijkbaar bij horen. Tot overmaat van ramp brak er ook nog iets van mijn kies af, neeeeee!!!  :-(
Maar morgen weer een dag, en dit maakte de dag wel weer goed! Ali pimpte voor zaterdag een "herkenbare" rugtas voor op de beurs:


Mocht je me tegenkomen ...... :-)

12 opmerkingen:

  1. Gelukkig kunnen we je herkennen aan de rugzak als we de stralende lach zijn misgelopen, haha. Wie weet zie ik je.
    Groet,
    Dientje (dientjes.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke tas heeft die man van jou weer voor je versierd. Ben alleen bang dat je niet verder komt dan een meter of 10 de hal in want nu herkent iedereen je. Wil je veel plezier wensen op de beurs. Misschien dat ik volgend jaar wel ga.

    Gr Rianne riannesbreiwerk.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaaf die rugtas zeg, complimenten aan Ali!! En de truien komen er zo snel mogelijk weer aan Jeanet! Tja.. en de Spelen.. Ik zit aan de buis gekluisterd, helemaal genieten ;))! Groetjes Lupineke
    P.S. Maar of ik die muts ga breien??

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer dat Zwolle zo ver is. Heb een fijne dag op de beurs!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk zeg die tas. Wat lief van je man.
    Maar ik denk dat je van jezelf al herkend word hoor!
    Veel genietplezier morgen!

    groetjes, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O, arme Jeanet. Au, die kies?? Volgens mij kun je inderdaad beter incognito gaan. Dan zie je vast veel meer 'dingen' en spreek je minder mensen. Dan wil ik die rugzak wel van je overnemen hoor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. P.s.: van die breinaalden net als de coach heb ik ook nog. Mag ik dan ook naar de OS???

    BeantwoordenVerwijderen
  8. leuk DE muts en leuk zo'n super gepimpte tas !!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. helaas geen FB maar wil wel graag de muts breien
    zonde toch

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nee toch, je kies afgebroken. Vind ik zooo brrrrrrrrrr. Krijg al kippenvel als ik het lees. Succes met de reparatie!!
    En je rugtas is natuurlijk helemaal mooi! Maar wat Anna ook al zei, ik hoop dat je nu nog gelegenheid hebt om de spullen te bekijken en niet alleen maar bezig bent met een groot deel van je 1492 volgers :-))))).
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gaaf he die muts! Mocht je het leuk vinden ik heb de muts in het mini voor Sven de schaatsmuis op mijn blog...

    http://draadenpraat.blogspot.nl/2014/02/goud.html

    Groetjes Lisanne
    draad en praat..

    BeantwoordenVerwijderen
  12. die tas is toch wel heel gaaf jeanet, heel leuk idee.
    gr jacoline

    BeantwoordenVerwijderen