Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 28 februari 2014

Meisjesponcho

We krijgen al weer zin in de lente, om onze winterjassen weer op te bergen. Het kan nog wel even duren maar voor straks - als de temperaturen schommelen is een poncho heel handig. Dit is een gebreid exemplaar voor een meisje (maat 104-128), gebreid op naalden 3½-4.


Je kunt dit patroon terugvinden op de site van Scheepjeswol, waar je een aantal "oudere" boeken gratis kunt downloaden, je vind het Nederlandse patroon hier. Deze poncho kun je ook prima breien met de Scheepjes Softfun, katoen/acryl - heerlijk om te dragen in het voorjaar en zomer!


En ik ga zo naar Oost-Souburg, waar ik me om 11.00 uur moet melden bij Omroep Zeeland. Een doos met Zeeuwse Visserstruien bij me, want het gesprek gaat over de visserstruien naar aanleiding van de lezing die Stella Ruhe morgen geeft in het Zeeuws Museum.

*************

Permalink voor ingesloten afbeelding

NB: Even nog vanuit de studio van Omroep Zeeland, waar ik vanmorgen te gast was voor de radio.
Mét de trui van Tholen.

Morgen ben ik te gast in het Zeeuws Museum in Middelburg, waar Stella Ruhe een lezing geeft.

3 opmerkingen:

  1. Prachtige poncho, kan ik ook nog eens maken als het hier een meisje wordt in april :-) Je wordt echt beroemd met je visserstruien Jeanet, heerlijk!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen