Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 4 februari 2014

Krukje

Haha, ik heb gisteren nogal wat losgemaakt! Dank jullie wel voor de "bemoedigende" woorden! Ik ben (mét leesbril) heel gelukkig met mijn leeftijd hoor, het is soms wel eens fijn om mezelf een beetje op de korrel te nemen. Een beetje mezelf relativeren is wel gezond, dan weet ik weer hoe blij, dankbaar en gelukkig ik mag zijn.

Vandaag een leuk idee om een krukje op te pimpen!

107d

Ik zag dit leuke krukje op het Engelstalige blog Rosehip. Geen kant-en-klaar patroon erbij, maar wel inspiratie! Je kunt elk soort garen gebruiken, pas je borduurseltje erop aan. Tenslotte is elk krukje ook weer anders van maat. Als je vasten haakt kun je die gebruiken als "stramien" voor je kruissteek-motiefje. Google eens op internet naar een leuk patroontje, of kijk in een van je oude kruissteekboekjes. Hier een voorschotje (= dus anders dan het patroontje hierboven!!)

sablon

Crochet with cross stitch @ rose hip I would love to learn this!

Of liever met een Hollands Tintje met tulpen?

tulips



3 opmerkingen:

  1. Wat geweldig leuk!! Ik ga op zoek naar een krukje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, deze is leuk he? Ik had hem ook al gepind!
    Dank voor de patroontjes. Ook altijd leuk :)

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. LEUK!!!!! Geweldig idee. Het mixen van technieken vind ik altijd zo'n bijzonder effect geven. Deze ook maar weer onthouden :-).
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen