Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 10 februari 2014

Kleurenpalet!

Vandaag werd ik weer blij verrast met een hele grote doos vol met Unicat. Wat een heerlijk kleurenpalet! Vorige week heb ik van verschillende klanten hun prachtige sjaals, kollen en omslagdoeken van allerlei verschillende kleuren mogen bewonderen, ze zijn stuk voor stuk prachtig en de maaksters oogsten altijd veel bewondering.

Kleur Zomerzon, patroon Southbay


Maar weet je dat het nieuwe patroon van Wieke, de Fallen Leaves, ook super geschikt is voor dit garen?! Kijk maar op het blog van Tine, Crochet Stitch naar deze versie van de kleur Mamba:

(erg leuk Duitstalig blog!)

Afijn, jullie zijn natuurlijk benieuwd naar welke kleurtjes er nu weer zijn? Ik heb ze op een rijtje gezet. Van sommige kleuren heb ik maar 2 bollen... ze staan naast elkaar. Ze zijn hetzelfde, maar andersom opgewonden (wat voor het breien of haken niet uitmaakt, want er zit een draad van buiten en binnen).

De blauwtjes met soms wat groen..

nog meer blauw-groen-grijs.

Liever jeans puur of jeans-met-wat-anders?

 Rood met wat erbij?

 Hou je van paarsig?

 Of liever wat bescheidener tinten?

 Moeilijk he? Ik zou ze wel allemaal willen haken en breien om te laten zien hoe mooi ze zijn!
De feiten nog even op een rijtje:
50% katoen/50% acryl, wasbaar op 40 C. De draad bestaat uit 4 dunne draadjes, die langzaam in kleur verandert. 900 meter op een bol, genoeg voor een prachtige sjaal, kol of omslagdoek. De bol kost € 23,95 en als je wilt reserveren, mail je maar even. Ik vraag jullie begrip als er een kleur uitverkocht is (wordt weer nabesteld), wie het eerst komt..... :-) Ach, en over 4 weken gewoon weer een nieuwe lading, met nieuwe kleurtjes!



1 opmerking: