Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 25 februari 2014

Keltisch

Als je een blog zo vol gooit zoals ik dat doe, kan de verwachting ontstaan dat ik alles kan, alles weet en alles al gedaan heb. H'm, ik moet jullie die illusie ontnemen.... mijn lijstje "things-to-do" is stukken langer dan het lijstje "things-done". Ik weet heel veel niet...! En ik kan ook héél veel niet - of ik heb het nog nooit geprobeerd (dat is beslist niet hetzelfde).

Als ik nog eens meer tijd heb zou ik deze zo graag willen proberen:


Deze schitterende omslagdoek valt op door de mooie Keltische knopen. 


Ik vond het patroon op Ravelry, waar je het Engelstalige patroon kunt kopen. Verschillende technieken worden gebruikt, de ontwerpster gebruikt de woorden "complex and unusual", dus echt wel eentje voor ervaren breisters (die niet schrikken van Engels). Kijk maar hier van een project-halverwege:


(Foto's Ravelry)


De ontwerpster van deze sjaal is Lucy Haque en ze maakt nog veel, veel meer mooie dingen! 
Op haar Ravelry-pagina zie je nog meer ontwerpen, of op haar Website

Kijken of dit wat voor je is? Probeer dan het gratis patroon van deze kol:


Je vindt het patroon via Ravelry, of rechtstreeks op Knitty.


13 opmerkingen:

  1. In één woord: prachtig!
    Groetjes,
    Akkelien
    debreimeisjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind dat ook prachtig!, maar of ik er ooit aan toe zal komen om dat ook te proberen, Dat weet ik niet er is zoveel mooi spul om te maken en te doen.
    groetjes Akke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij aanmelding nieuwsbrief 1 patroon gratis :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wow, deze is echt prachtig, dank je wel om dit te delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt ONGELOFELIJK mooi!!!! Oh... zucht....!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat lijkt me een super patroon, wat een juweel is dit! Ik had 'm ook al gezien en die gaat in el geval op mijn verlanglijstje ...voor. Die emmer tijd, die ik van Sinterklaas ga krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die is echt mooi. Krijg gelijk de kriebels om die ook te maken maar ben bang dat die net iets te is. Ga hem wel in mijn achterhoofd houden. Is echt een uitdaging.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. :-) "complex + unusual = uitdaging!" Wat een mooi patroon, daar is echt goed over nagedacht! Maar de lijst van vereiste vaardigheden is voor mij "a bit too much" ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is niet wauw maar WAUW ik overweeg om het toch eens te proberen eerst nog een paar projectjes afwerken en gaan.(misschien toch stiekem als eens oefenen)

    BeantwoordenVerwijderen