Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zondag 16 februari 2014

Handwerkbeurs - een verslagje

Zo, ik moest even bijkomen hoor :-)  Even een nachtje slapen...

Gisterenochtend vroeg stonden we uit te waaien bij het stationnetje in Arnemuiden: kwart voor 7 in de trein die er dus 4 uur over deed (mede dankzij wat werkzaamheden aan het spoor) om ons in Zwolle af te zetten. Arme medereizigers die hoopten nog een dutje te kunnen doen...


Met 8 kwebbelende vrouwen was het maar goed dat we niet in de stilte-coupé zaten.... In Zwolle maakten we een strategisch plan tijdens een kopje koffie en we splitsten ons op om de beursvloer onveilig te maken. Er was zo veel te zien en te doen! Een impressie in willekeurige volgorde:


Er waren verschillende workshop-pleinen, die druk werden bezocht. Zo ook de workshop kantklossen, waarbij deze jong deelneemster héél handig met de techniek bezig was!!


Verschillende stands met borduurpakketten en patronen. Een feest om naar te kijken, want professioneel ingelijst borduurwerk ziet er zo mooi uit.


Natuurlijk veel quilts, met kramen vol prachtige stofjes!


Zoveel verschillende technieken uit te proberen bij de workshops! Voor deze had je ook nog aardig wat spierballen nodig om het viltwerk goed te krijgen. Het rook er heerlijk naar groene zeep...


Overal ook mensen met handgemaakte, mooie vesten, sjaals èn deze prachtige tas!!


Even langs de stand van Merkwaardig, waar de achterwand een plaatje was met deze geborduurde "witjes". Er waar ik opeens Noor ontmoette! Zo leuk!!


We volgden een workshop bij Blomsterstuga, waar Miriam en ik (en nog een heleboel anderen) probeerden verschillende borduurtechnieken weer op te poetsen en onder de knie te krijgen. H'm, ondanks mijn leesbril ging ik wel scheef... maar de workshop was heel leuk om te doen!



Tijdens onze zoektocht naar nieuwe ideeën, mooie bolletjes, inspiratie en oude bekenden werd ik regelmatig aangehouden door blog-lezers (tja - die tas, he!), maar ook door mensen die het afgelopen jaar in mijn winkel waren geweest. Leuke ontmoetingen! Ans deed nog even een workshop-in-het-gangpad "Verkorte toeren breien" voor iemand!

Bij de stand van Annita (Zij maakt het) was het de hele dag ontzettend druk! Pas op het eind van de middag was er een gaatje! De nieuwste knuffels zijn weer zo leuk (poes, hond en vos), en vanaf volgende wek ligt ook dit patronenboekje weer bij ons in de winkel.



Het was tegen vijven dat we de beurs verlieten. Ik heb echt nog niet alles gezien - maar met een hoofd vol ideeën heb ik weer inspiratie genoeg opgedaan voor de komende tijd. Ook Miriam (en de andere mede-reizigers) had mooie dingen gezien en gekocht - zij was vooral van de stofjes:


En mijn aanwinsten:
(onder alles zien jullie de Diamond-lace van Wieke, vanaf nu bij ons in de winkel te bewonderen)


En door 2 x 4 uur treinen ook weer heel wat vierkantjes erbij voor mijn volgende project...


En alle bloglezers, collega's, bekenden: heel erg bedankt voor alle leuke ontmoetingen en gesprekken op de beurs!

12 opmerkingen:

  1. Met een mengsel van spijt dat ik er niet geweest ben en "blij" dat ik er niet geweest ben zit ik je verslag te lezen. Amai, wat een hoop verleiding heb ik overgeslagen en waarom heb ik niet daar ook zo'n workshop borduren gedaan???
    Wat veel moois laat je zien, volgende keer toch maar zelf er ook naar toe :-)))).
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, alleen al door dit te lezen gaat het kriebelen....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er heel leuk/gezellig/gaaf uit. Fijn dat jullie een leuke dag hadden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jaenet,
    Wat een keus, veel veschillende technieken.
    Maar...wat lees ik nou...ik dacht dat je het borduurwerk van blomsterstuga af wilde maken? Wat een haak productie in de trein zeg! Ik was na afloop helemaal gaar na al die indrukken. Maar leuk was het wel!
    Groet, Mariëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat wij met de foto's ook mogen meegenieten en toch iets meepikken van de sfeer ondanks het feit dat we er niet bij waren! Je hebt weer aardige aankopen gedaan! Succes ermee!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk, zo'n dag(je) uit met handwerkvriendinnen! Altijd leuk om weer inspiratie op te doen en bij te praten met bekenden. Geniet er maar lekker van na.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het was zeker leuk je even te ontmoeten op de beurs. Het was inderdaad een feestje in Zwolle te zijn.
    Warme groet, Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik was vandaag in Zwolle en vond het erg leuk. Grappig dat je nu juist van de borduurpatroontjes die ik gekocht heb (de bloemetjes in het passe partout) een foto hebt neergezet. Bij Marieke van Wereldwol heb ik een streng Gleem Lace gekocht en kreeg daarbij het patroon Muness Tower. Het was erg genieten en door jouw foto's geniet ik nog even na! Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, het was leuk om je 'in het wild te zien.' ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Whoehaa! In het wild! Zal ik maar niet te letterlijk nemen :-)
    Ik hoop dat het niet tegenviel..... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo te lezen heb je een erg leuke (en lange) dag gehad.
    Je hebt ook leuke dingen gekocht.
    Ik ben vandaag geweest en vond het ook weer erg leuk en voor herhaling vatbaar.
    Het was mijn 3e keer.
    Leuk dat je een foto hebt geplaatst van het mooie ingelijste borduurwerk.
    Ik vond het prachtig heb er een hele tijd bij staan kijken en bewonderen.

    groetjes, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb je wel gezien (dochterlief herkende je rugzak! toen je de horeca-hoek verliet). Maar wij zaten helemaal achterin een hoekje dus konden je niet aanspreken, en helaas, later je niet meer tegen gekomen. Ook wij hebben genoten, maar lag het nu aan ons, of was het veel stiller dan voorgaande jaren? Ik kan me niet voorstellen dat dat alleen maar zo lijkt doordat er nu een 2e hal bij was.
    Anja
    P.S. Nogmaals bedankt voor je uitgebreide mailtjes die je me laatst stuurde n.a.v. wat vraagjes van mijn kant!

    BeantwoordenVerwijderen