Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 7 februari 2014

Grote stappen - groot effect....

Wat is dat toch met deze winter....? Wat een nattigheid en somberheid vandaag. Hier lijkt de meeste regen nu wel gevallen en het klaart op (écht waar, ik zie blauw door de wolken heen!). De voorspellingen voor het weekend zijn: goed brei- en haakweer! :-)

Dit is een heerlijke kol die snel klaar is, waarbij je niet te veel hoeft na te denken. Ideaal voor bij de TV, als je het schaatsen gaat volgen en tóch wol-meters wilt maken.


Een streepjes-kol gebreid met 2 garens, Ambiance (1 bol 4,95) en Butterfly (2 bollen van 5,95), beide van Scheepjes. Ik breide met nld. 8: 4 naalden tricotsteek met zwarte Ambiance en 4 naalden ribbels (recht) met Butterfly. 30 steken opzetten en doorbreien tot de Ambiance op is. Wil je een bredere of langere kol, of een lange das, dan heb je meer nodig.


De Butterfly verloopt langzaam van kleur en heeft een grappige structuur. zo kun je met een eenvoudig patroon toch een groot effect hebben!


Dit zijn de kleuren dit ik nog op voorraad heb, om te bestellen kun je altijd mailen.


Vorig jaar breide ik ook zo´n leuke kol van dit garen, minstens zo eenvoudig. Je vind de beschrijving hier terug. (Niet te geloven dat de winter toen zó anders was!!!)


4 opmerkingen:

  1. Mooie col Jeanet en wat hadden we vorig jaar een heerlijke 'echte winter'.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo'n leuk effect twee verschillende soorten garen!
    En ja het is een wereld van verschil qua weer met vorig jaar...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook ik heb deze mooie wol binnen en kan beginnen aan deze fantastische sjaal.
    Dank je wel nogmaals voor de snelle levering en keurige verpakking.
    Gr. Sandra

    BeantwoordenVerwijderen