Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 12 februari 2014

Golfjes

Jullie kennen mijn voorliefde voor eenvoudige patronen met groot effect. Mooi hoeft niet altijd moeilijk te zijn! Hier is er weer eentje:

(foto: Ravelry)

Al een paar keer schreef ik over de Baktus een eenvoudige driehoeks-sjaal. Hier vind je de link naar het Nederlandse patroon van een "gewone" baktus. Daat zijn nogal wat varianten op te bedenken, zoals deze golven-baktus: je wisselt af met tricotsteek en averechtse tricotsteek. Je vindt het Nederlandse patroon ook terug op Ravelry (even naar beneden scrollen).

Hier nog wat voorbeelden van Ravelry met verschillende garens en kleuren:

Met Invicta Colour (van Judygrumpy)

Je kunt kiezen voor een mooie langlopende (sokkenwol), maar ook zelf je streepjes kiezen, zoals hier bij Berberine (wat het opeens een mooi project maakt voor restjes ook!)


En je kunt 'm zo groot maken als je zelf wilt! Dit is ook een geweldig idee: 2 bollen zelfstrepende sokken wol vormen prachtige streepjes.
Ook deze vond ik op Ravelry

En nog een supervrolijke golfjes-baktus van Martina (dit kleurtje hebben we ook!)



4 opmerkingen:

  1. Wauw.. Die herfst kleuren, met de sjaal:), zijn echt heel mooi!
    Prachtig. Mooi patroon, alleen breien kan ik nog echt niet zo netjes.. Zou continentaal breien wat zijn?

    Groetjes,
    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze sjaal staat ook nog op mijn to-do lijstje, net als het ascotsjaaltje en nog zovele anderen.... wanneer begin je met tijd te verkopen???? Je mag er voor mij alvast wat bestellen!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is leuk! Zie ik hier mijn eigen Wellenbaktus, de Invicta Colour versie, voorbij komen. Het is inderdaad een gemakkelijk patroon met een mooi resultaat. Dank je voor het plaatsen. Ik ben al enige tijd, met veel plezier, volger van je blog. Hartelijke groet van Judith

    BeantwoordenVerwijderen