Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 1 februari 2014

Fair Isle

Vandaag ben ik wat laat aan het bloggen, het lukte niet vroeger. Vanmorgen uiteraard ons hele atelier weer verbouwd voor de Workshop Fair Isle van vanmiddag. Het was een volle boel, met 10 deelnemers druk aan het breien, onder de deskundige leiding van Ans.



Terwijl iedereen druk bezig was, konden Johanna en ik nog even een strengetje zijde transformeren naar een handzaam bolletje (nee, dat doe ik niet voor elke klant hoor!!)


Voor sommige deelnemers was de workshop even "de puntjes op de i zetten", want ze hadden al prachtige werkstukken in deze techniek!



Wil je deze techniek eens op een klein projectje uitproberen? Kijk dan eens naar deze leuke polswarmers:


Gevonden op dit Engelse blog: Yellow, Pink and Sparkly, met een link naar het patroon. Hier werd gebreid met de Rowan Fine Tweed - een super garen om Fair Isle te breien (en bij ons in alle kleuren verkrijgbaar).

Of deze grappige muisjes, te vinden op hetzelfde blog!

7 opmerkingen:

  1. Wat ziet dat er weer gezellig uit! Ik zou zo zin krijgen om weer met wat nieuws te beginnen. Die muisjes zijn ook zo leuk.

    Fijn weekend en een lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat was weer een drukke en gezellige dag zo te zien!
    En dat zijde opwinden.... Ja dat is heeeel wat draaien voor de streng op is. Maar wel de enige manier, een wolwinder gaat niet goed. Daar is het te glad voor.
    Die fair-Isle mofjes zijn heel leuk. Het onthouden waard!
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het was weer erg gezellig hoor. Maar moet nog veel oefenen, dus zierikzeese sokken dat word em nog even niet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er gezellig uit! en die muizen! Te leuk! Groetjes Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat was dus weer een gezellige dag. Wat laat je leuke voorbeelden zien van Fair Isle breiwerk. De Zeeuwse sokken heb ik bijna klaar, even rustig aan want ik MOET weven en sokken heb ik genoeg om mijn voeten warm te houden... Fijne zondag.
    Groet, Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gezelligheid straalt daar vanaf zeg!

    BeantwoordenVerwijderen