Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 28 februari 2014

Cameo

Vandaag weer een prachtige omslagdoek gevonden. Deze staat heeeel hoog op mijn verlanglijstje, omdat hij zo makkelijk is aan te passen aan het garen dat je hebt of je wensen.



Het patroon kun je kopen op Ravelry en is in het Duits of Engels. Hier boven het origineel, opgebouwd uit 2 kleuren (aan 2 x 100 gram sokkenwol heb je genoeg!). Je begint smal met een kleur, assymetrische meerderingen, een middenstuk met streepjes en het laatste stuk van de 2e kleur met gaatjes. Maar je kunt hier eenvoudig wat veranderingen in aanbrengen. Deze voorbeelden vind je allemaal op Ravelry:

Met wat extra gaatjes in het middenstuk:

Met een mooi kleurverloop:

Lekker groot:

Mooie kleuren-combi:

Je kunt kiezen voor kantgaren zoals Filigran, of effen kleuren sokkenwol (zoveel kleuren op voorraad). Liever katoen? Kan natuurlijk ook! Zijde? Hebben we ook! En vandaag kwam ook een bijzondere kleur Unicat binnen - kleur Valentijn. Deze kleur is een eenmalige, komt waarschijnlijk niet meer terug. De voorraad is beperkt! Dat zou ook een heel mooi garen voor deze sjaal zijn....


Morgen ben ik tot ca. 12 uur in de winkel, de winkel is tot ca 13.00 uur open - 's middags zijn we gesloten. Ik ga naar de lezing van Stella Ruhe in het Zeeuws Museum waar ik ook een aantal Arnemuidse visserstruien meeneem voor in de museum winkel. Mocht je interesse hebben in de lezing - er zijn nog wat plaatsen vrij (heb ik begrepen!).

5 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige sjaal alweer Jeanet, mijn lijst wordt vast kilometerslang (haha) als jij ons zo blijft aanmoedigen met al die mooie patronen!
    Geniet van de lezing en show je visserstruien maar, je hebt vast succes!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg mooi. Dank je wel voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. vind een prachtige sjaal , alleen jammer in een andere taal
    voor mij wat moeilijk er
    al wist dat met een telpatroon was , zou het goed zijn
    veel succes voor vanmiddag en nog een prettige weekend
    marcelline bellaire

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! Ik vind de unicat ook erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heel mooie sjaal, spijtig niet in het Nederlands

    BeantwoordenVerwijderen