Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 6 februari 2014

Bloemendeken

Zal ik eens wat vrolijks laten zien op deze sombere, regenachtige middag? Zó mooi!


Is dat niet mooi???


De enorme sprei is gehaakt door Anne van der Meer. Om de paar weken kwam ze in onze winkel een paar nieuwe bollen acryl halen en ik werd natuurlijk steeds nieuwgieriger naar het resultaat.... en nu mag ik het laten zien! 

Ik geloof dat er niet een bloemetje hetzelfde is... De deken weegt 2400 gram. Het patroon komt uit het boek van Arne en Carlos. Bij Wieke zie je een patroon dat hier veel op lijkt.

Ook het Beertje dat ze breide komt uit een boek van Arne en Carlos:


12 opmerkingen:

  1. Wat een werk...maar wat een prachtig resultaat
    ..dit is de mooiste deken die ik ooit gezien heb. En die beer is ook erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. op ZOIETS kan ik dus echt jaloers zijn....ik ben er ook aan eentje bezig, en die gaat ooit ooit ooit afgeraken...het is wel veel prutswerk met draadjes instoppen, ook al kan je ze mee inhaken....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is een enorm karwei geweest denk ik, maar wat prachtig!
    zoveel kleuren, super hoor.
    En dat beertje is ook zo leuk met zo'n patroontje erin.
    groetjes Akke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sooo, wat een werk, petje af voor de maakster. Zal haar heel wat uurtjes hebben gekost.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow te gek! Wat een werk, maar wat een geweldig resultaat! die beer is ook om op te vreten! Groetjes Lisanne

    draad en praat

    BeantwoordenVerwijderen
  6. práchtig!! ook het beertje, wat een schatje! Dikke pluim voor Anne! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi zeg al die kleuren.
    Wat een werk.

    groetjes, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohh, hopeloos verliefd! Op de deken en de beer! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt heel erg mooi, super kleuren. En de beer is ook erg leuk.
    gr. Meijra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hele mooie deken en dat beertje, ik ben er echt verliefd op, dit staat op mijn to do lijstje al sinds ik het boek aankocht.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen