Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zondag 19 januari 2014

Bijkomen

Vandaag kwamen we weer een beetje bij van een drukke week. Heerlijk om even tijd voor elkaar te hebben en te ontspannen. Miriam was heel blij met de nieuwe sjaal die haar oma had gebreid. Ze mocht zelf een kleurtje Unicat uitzoeken, want als je zo vaak bereid bent om te poseren voor de toko van je moeder, dan heb je wel een eigen exemplaar verdiend.

Ze koos voor de kleur "Ierland":




Dit kleurtje is overigens al weer op, maar komt zeker weer bij de volgende levering. Het is leuk om te kunnen laten zien dat dit garen ook geschikt is om een mooie lange sjaal te breien - waarbij het langzame kleurverloop prachtig uitkomt! Er staan nog zo'n 40 bollen in de winkel. Maar dit patroon is zeker ook geschikt voor andere garens.


We genoten vanmiddag van het zachte weer en wandelden een heel eind. Zou het ooit nog echt gaan winteren?



De sjaal maakte mijn moeder van het patroontje dat ik bij "de Tante van Tjorven" vond. We gebruikten 9 x het patroontje - de sjaal werd (na blocken) ruim 1.80 m lang. Breien op naalden 4.



5 opmerkingen:

  1. Heel mooie sjaal! Wat heb je toch een prachtige dochter, Jeanet, ze heeft zo'n fijne uitstraling :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige sjaal voor Miriam! Die Unicat kleurtjes zijn echt prachtig. Ik denk dat ik nog wel een keer voor de bijl ga. Gelukkig weet ik waar ik het kan kopen ;)

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig, prachtig!! Wat een geweldige sjaal heeft je moeder gebreid, echt heel erg mooi! Die Mirjam heeft'm wel verdiend :) Ik heb met zoveel mooie kleuren Unicat in mijn handen gestaan, dat ik het niet meer wist.. ;) Deze tinten zijn ook al zo schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha, dus dàt was oma aan het maken. De 'sjaal in wording' zag ik al tijdens het handwerkcafé. Mooi hoor, allebei (de sjaal én de dochter ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige sjaal voor een prachtig model. Ze heeft de kleur goed gekozen, past heel mooi bij haar jas, maar ook bij de andere kleding die ze op de foto draagt.
    Unicat garen is dus overal geschikt voor. Er zal ook nog wel eens een bol deze kant op komen...... alle kleuren zijn erg mooi.
    Groet, Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen