Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 3 december 2013

Mooie rand

Soms kom ik een plaatje tegen op het internet waar ik wel meer over wil weten, maar de link leidt alleen maar naar een foto en geen website of blog. Dit is er zo een:

marble SUD YAK KNIT SHAWL http://www.small-kyoto.com/archives/5188

Ik vind dit prachtig, de brede gehaakte rand in combinatie met stof. Dat zou ik ook wel willen maken. Maar wat is het?????

Na wat speurwerk kom ik nog 2 foto's tegen:

marble SUD YAK KNIT SHAWL  http://www.small-kyoto.com/archives/5188

marble SUD YAK KNIT SHAWL http://www.small-kyoto.com/archives/5188

A-ha!

Verder kom ik niet. De foto's leiden naar een Japanse website waar geadverteerd wordt met "Yak Knit Shawl" uit Nepal. Maar dat geeft niet, want het geeft al ideeën genoeg!

Eigenlijk zou ik dit boek nog wel eens heel graag willen hebben (nee, ik verkoop het dus niet in de winkel), omdat het vol staat met mooie randen :


of deze: 
The Finer Edge: Crocheted Trims, Motifs, and Borders
H'm, ik weet altijd cadeautjes als de Sint al is geweest...... :-) 

8 opmerkingen:

  1. Ja, dat bovenste boekje staat ook al een poosje op mijn verlanglijstje bij bol.com!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk met zo'n gamma verhuisdeken als basis en dan pimpen met mooie gehaakte randjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi die rand! Misschien kan je aan de kerstman nog een verzoekje sturen voor je boeken?? Wie weet lukt het wel!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als je verzoek aan de kerstman niet lukt kijk een op de engelse boeken site bookdispositery (mm geloof niet dat dit goed geschreven is) maar ze hebben daar veel boeken voor een veel betere prijs en zonder verzendkosten. Ik heb het eerste boek er vandaan en een paar keer besteld en gaat super duurt wel iets van een week dat het er is maar ach het scheelt best wat geld

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als je verzoek aan de kerstman niet lukt kijk een op de engelse boeken site bookdispositery (mm geloof niet dat dit goed geschreven is) maar ze hebben daar veel boeken voor een veel betere prijs en zonder verzendkosten. Ik heb het eerste boek er vandaan en een paar keer besteld en gaat super duurt wel iets van een week dat het er is maar ach het scheelt best wat geld

    BeantwoordenVerwijderen