Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 12 november 2013

Novemberig....

O, wat was het vandaag Novemberig.... dit is niet mijn weer. Wat een somberheid.
't Is dat het niet kon, maar eigenlijk was het toch weer om een hele dag bíj de open haard óp de bank ónder een dekentje mét een heerlijke beker warme chocolademelk (mét een giga-klodder slagroom) je lievelingsboek te lezen (afgewisseld met een brei- of haakwerkje) onder het genot van Bach ofzo.....

Helaas - niets van dat alles! Gewoon alsof het niet sombert buiten, in volle turbo vandaag. Staaaaapels bestellingen weggewerkt, veel klanten geholpen en een winkel die eruit ziet alsof er een bom is ontploft. Nu pruttelt het eten - met één hand roeren en met één hand de vaatwasser uitruimen - en tussendoor probeer ik even te bloggen. Daarna proberen iets orde te krijgen in die winkel, handdoeken borduren wat overdag niet lukt, met dochterlief nog hapjes maken voor het goede doel van school. H'm - iets vertelt me dat het laat gaat worden vanavond :-(
En mijn hoofd met ideeën moet nog maar even wachten - geen meters maken vanavond.

UW. Haakpatroon booties met vilten bloem

Met regelmaat verwijs ik klanten naar de site Tjeempie.com. Deze site staat vol met patroontjes van babyschoentjes, slofjes, maar ook mutsen, kleertjes, slabben en nog veel meer. Voor een klein bedrag koop je een uitgebreid Nederlands patroon.

RS. Haakpatroon muisjesbooties
Deze muizenslofjes vind je hier

NS. Haakpatroon hoedmuts met bloem!!!


ZI. Haakpatroon roze jurkje met strikje


En nu gauw roeren, anders hebben we aangebrand eten. Ik hoop dat het morgen iets minder Novemberig is...

9 opmerkingen:

  1. Wat een mooie plaatjes zijn dat weer. Ik vind dit weer heerlijk om lekker aan de haak te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet het er leuk uit! En wat heb je weer gezellig geschreven! Succes nog vanavond!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Novemberig hahaha hoe kom je erop!
    Maar het was vandaag inderdaad een erg nare
    postbezorg dag.
    Getver wat ben ik die regen beu.
    Geef mij maar lekker vriesweer, met een strakblauwe lucht :)
    Succes nog vanavond met de drukte.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe druk wil je zijn?
    Je hebt helemaal geen tijd om bij dit 'noverberig-weer' stil te staan.
    Voor je het weet is het VOORJAAR!!!! Da's ook meer mijn smaak moet ik zeggen. Die herfst (nat) en winter (koud), brrrrrr
    Warme groet,
    Marian.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, geef mij ook maar de zon. Ik ben altijd blij als het weer januari is, dan wordt het weer lichter. Je bent ook een echte duizendpoot, hoe hou je het vol? Wel fijn dat je lekker veel klanten hebt, daar doe je het tenslotte toch voor.
    Ik ga eens op de site kijken. Ziet er leuk uit.
    Groeten van Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om altijd eens te komen piepen op. En ja, van mij mag het ook al terug zomeren :-) . Toch fijn al die drukte, is vermoeiend dat wel, maar geeft toch achteraf een goed gevoel en heel wat voldoening. Gelukkig zijn wij als vrouwen multifunctioneel :-) . Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. tof toch de foto's die je op je blog zet, bedankt voor de inspiratie die ik er steeds van krijg

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De connectie met Tjeempie werkt niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen