Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 21 november 2013

Japanse Kol

Wat een plaatje is deze kol! Weer gemaakt van Invicta Color met een effen kleurtje erbij.





De kol bestaal uit ronde bloemen, gehaakt met een puff-steek. Deze zijn gehaakt met Invicta Colour, je krijgt vanzelf bloemen in verschillende kleuren. Daarna haak je de effen rand in blauw en haak je "as you go" de kol aan elkaar. Wil je liever achteraf alles aan elkaar haken, dan kan dat ook, maar wordt je kol wel iets compacter (en gebruik je meer garen!)



Je vind het van oorsprong Japanse patroon op Ravelry (maar gelukkig is het patroon vertaald naar het engels!). 


We gebruikten voor deze mooie kol 2 bollen Invicta Colour en 100 gram effen sokkenwol (totaal = € 25,40) Wil je bestellen, dan mag je mailen! Verzendkosten zijn slechts 3,00! Uiteraard krijg je bij je bestelling het patroon op papier en een Nederlandse aanvulling.

Wil je weten hoe een puff-steek gaat? Kijk dan nog even hier:





6 opmerkingen:

  1. Wat een mooi effect Jeanet, die Invicta met een effen garen! Het blijft echt een succes die mooie kleuren van Invicta! Ik snap jouw "had ik maar een zak met tijd"-opmerkingen steeds beter! Moet eerst m'n Eliza afmaken.
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig Jeanet, ik had eerst nog andere dingen op 't program staan, ben ik bijna aan de beurt met de verzending? Ik weet dat je heel druk bent maar je bent me toch niet vergeten?
    Groetjes Truus.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel voor je leuke blog, ik krijg er zóveel inspiratie van! Ik woon te ver weg om zomaar langs te gaan, maar ik hoop een keer het gezin over te halen voor een dagje uit naar Arnemuiden. En dan kom ik heerlijk wol shoppen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een super shawl, Jeanet. Hoe zo'n eenvoudig patroon, zo'n mooi effect heeft! Groet, Wieke

    BeantwoordenVerwijderen