Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 28 september 2013

Haken en kruissteek

Gemengde handwerktechnieken door elkaar vind ik altijd erg leuk! Haken en breien of borduren erbij, juist de verschillende dingen maken een werkstuk uniek.

Deze potjes vond ik ook zo leuk!

crochet and cross stitch

Deze afbeelding vond ik op Pinterest, maar de foto was helaas niet gelinkt naar een blog of website. We moeten het hier mee doen. De kruissteekpatroontjes op de gehaakte vasten maken deze potjes extra bijzonder.

Wat ik ook erg grappig vond was deze stoel:


Het borduurwerk suggereert gehaakte granny squares :-)  Het is een pakket dat op deze site verkocht wordt.

En deze liet ik al eens zien: 


Geweldig leuke deken, gemaakt van kleine gehaakte rondjes die een kruissteek-patroon suggereren. Deze komt van Felted Button, het patroon is verkrijgbaar via Etsy of Ravelry.

Img_0001_small2

Mijn werkweek zit erop (wat nog niet betekent dat ik klaar ben), ik ga proberen dit weekend wat UFO's af te krijgen, wordt vervolgd!


3 opmerkingen:

  1. olala wat een heerlijke inspiratie boost gooi je er weer in vandaag :)
    Fijn weekend en succes met je UFO's

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zag net dat je 'site van de dag' bent op Zeelandnet :-)

    BeantwoordenVerwijderen