Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zondag 15 september 2013

Granny-tas voor de Herfst

Als het kouder wordt grijp je vanzelf meer naar wolliger draadjes om mee te werken. Granny Squares worden vaak gehaakt van katoen, maar dat je ook heel goed andere garens kunt gebruiken bewijst deze mooie tas van Yarndance



Ik vond deze tas op Ravelry en hij is gemaakt van prachtige wol van Rowan. Best kostbaar, dus een andere wollen draadje kan zeker ook. Deze tas is gebaseerd op verschillende granny squares uit het Engelse boek van Jan Eaton, maar in het Nederlands zijn er ook prachtige patronen voor verschillende grannies, zoals dit boekje. 


Dit boekje bestaat al langer, maar is een van de leukste (vind ik). Naast beschrijvingen èn haakschema's van verschillende grannies vind je er ook leuke ideeën voor allerlei verschillende toepassingen. Zoek je liever gratis patronen, kijk dan eens bij Joke van Lindevrouwsweb, die er vele heeft verzameld.

Kijk voor wollen draadjes ook eens bij je sokkenwolletjes - super geschikt om mee te haken en sterk! Bovendien een wat winterser look dan katoen.

4 opmerkingen:

  1. ziet er leuk uit!
    Wil voor mijn zus een granny tas gaan maken alleen dan in de kleurtjes van ptt post.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. schitterende tas! zou ik zo mee de stad in gaan.
    Inez

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, wat een mooie tas, prachtige kleuren!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen