Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 27 september 2013

Eindeloos...

Dit blog heeft als titel Blij dat ik Brei, maar vaste lezers weten wel dat dat de lading maar ten dele dekt! Van alle handwersters die dit blog lezen is een groot deel "haakster-pur-sang" en raakt de breinaald niet aan (en andersom ook - breisters niet echt nooit haken). Ik probeer een evenwicht te zoeken in de grote hoeveelheid patronen: haken en breien, moeilijk en makkelijk, grote en kleine projecten, gratis en koop-patronen (eeeh, tja: Nederlands en Engels....)

Hoewel ik natuurlijk een winkel heb en van deze toko moet leven (nee, het is geen uitgegroeide hobby, maar wél mijn passie. Eigenlijk was ik ooit, ooit verpleegkundige - echt waar), probeer ik niet te commercieel te denken bij het aanbieden van ideeën. Ik hoor graag wat jullie er van vinden. Maar ondertussen groeit het aantal bezoekers wel gestaag en deze week kwam het aantal al twee keer boven de 10.000 bezoekers per dag......... slik! (O, als dat eens allemaal klanten waren, whoehaaa !!)

Vanavond wat moeilijker haakwerk! Het heet de Endless Crochet Cardi Shawl. Indrukwekkende naam voor een indrukwekkende sjaal...



Deze multifunctionele sjaal is gemaakt door Charlotte en het Engelstalige patroon kun je vinden/kopen op Ravelry. Het is eigenlijk niet meer dan een rechte lap die door het vouwen en aan elkaar haken gevormd wordt tot een sjaal die je op veel manieren kunt dragen. Miriam wou wel model zijn!



Hieronder draag je de sjaal eingelijk "op zijn kop", en zo krijgt hij een heel andere vorm.



De moeilijkheid zit 'm niet zozeer in het haken, dan wel in het lezen van het uitgebreide Engelse patroon (helaas zit er geen haakschema bij) en vooral het in elkaar vouwen/naaien. Da's even puzzelen, maar wat mooi als het is gelukt! Je kunt er ook nog mouwen aan haken. Kijk eens naar die details, wat een schitterende rand...


Voor dit vest zijn 4 strengen filigran/filisilk gebruikt (à 600 meter per streng). Wil je de prachtige sjaal komen bewonderen? Hij hangt in onze winkel! 


Het patroon is verkrijgbaar via Ravelry. Op het patroon staan de maten XS - 3X.



21 opmerkingen:

  1. Wat is dat een mooie sjaal zeg. En de dame die hem showt ziet er ook mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige sjaal en wat is je dochter ineens groot geworden !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat prachtig ! Die kom ik zeker eens in het echt bekijken... sjaal, en dochter ook natuurlijk ;-)
    Groetjes, Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, dat is een heel aparte!
    Het staat Mirjam geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Jeanet,

    Ga zo door met bloggen, je bent een bron van inspiratie. En bedankt voor die keren dat je me haaksels in het zonnetje hebt gezet. Ik kom zeker dit jaar nog een keer bij je shoppen. En 10000 bezoekers, ik was al zo blij met mijn record van 478.
    En wat een geweldige sjaal, en een mooi dochter daar kan je trots op zijn.
    Grtz,
    Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow Jeanet! Wie heeft die prachtige shawl gehaakt? Bijna 2,5 kilometer garen opgehaakt!!!! Hij is echt schitterend, vooral ook door die mooie rand.
    En die 10.000 bezoekers..... je verdient ze met alle inspiratie die je voor ons regelt! En wees eerlijk die wil je toch echt niet allemaal in je winkel....tegelijk.....
    Maar om de beurt.....whoehaaa!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig! Zie weer een beetje South Bay en wil vragen of je die Unicat garens nog hebt met lang verloop!
    Groet,Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, ik krijg zin om ook weer te gaan haken. Maar eerst nog een paar sokken / mutsen / vest.........breien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, ik krijg zin om ook weer te gaan haken. Maar eerst nog een paar sokken / mutsen / vest.........breien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow, wat een prachtige sjaal. Die is nog eens multifunctioneel!
    En je hebt er een leuk model voor uitgekozen ;-)

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, dit is echt een prachtig stukje werk zeg, en zo multifunctioneel! Ik weet niet of ik er ooit aan ga beginnen, maar bedankt voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige en nieuw soort sjaal is dit. Ben er helemaal weg van.
    Welke wol/katoen heb je gebruikt?
    Leuke dochter! En lief, dat ze wilde showen.

    Groetjes, Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Jeanet,
    Het is een hele mooie sjaal. Weet alleen niet of ik hem zou vastnaaien.
    Leuk dat je dochter hem n's wou showen ... zo komt ze ook n's in the picture! ;-)
    In welke kleurtjes hem je die filisilk en op hoeveel komt het per bol?
    Groetjes,
    Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Divine, my dear.....I like very much and I' ll try to do one of this, ok? Brazilian hugs from Dina Souza/ Rio de Janeiro.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. dag Jeanet,

    weet je ook of het patroon er in het nederlands is?

    BeantwoordenVerwijderen