Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 26 juni 2013

Zomertas en inspiratie.....

Al weken lang volg ik de geweldige tas van Wieke van Keulen. Stap voor stap heeft Wieke beschreven hoe de tas gemaakt wordt. Hij is blijkbaar bijna af.... :-)



Hier kun je alles teruglezen over de verschillende stappen van deze tas!

De basis van deze mooie tas zijn de bloemetjes die aan elkaar worden gehaakt tijdens het haken (dus niet achteraf vastnaaien). Wieke geeft hele duidelijke beschrijvingen van de gehaakte bloemen, met veel foto's en uitleg!


Het patroon lijkt erg op de prachtige deken van Arne en Carlos uit hun boek "...breien de bloemetjes buiten", kijk eens wat een prachtige deken Dinah maakte! Schitterend, die overvloed van kleuren!



Of deze mooie omslagdoek van Rozewiezewo!


En dit vind ik helemaal geweldig! Een gehaakt rokje!!
Gemaakt (en gedragen) door Jacq


En tot slot nog even de Arne en Carlos plaid van Chris in de haak:


Schitterend!!

13 opmerkingen:

  1. Geweldig!!!!!!!!!!! En een prima manier om (kleine) restjes wol op te maken. Echt iets voor mij een restje langer dan 1 meter gooi ik nooit weg, dus ik heb er heeeeeel veel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh, wat zijn ze prachtig! Staat op m'n verlanglijstje, maar weet niet wanneer te beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja geweldig zijn ze allemaal

    ik het er ook een omslagdoek en een deken van gemaakt

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Allemaal heel erg mooi! Ik heb de 1e bloem;)
    gr. Meijra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker vrolijk en zo leuk om te haken. Mijn plaid is mogelijk gemaakt door al die lieve bloggers die mij restjes wol gestuurd hebben. Daardoor is het een heel speciaal plaid ;-)

    Leuk dat je een foto van mijn plaid er bij hebt gezet.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Jeanet,

    Leuk dat mijn plaid op je blog staat.

    Grtz,
    Chris in de haak

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zie nu pas dat ik met mijn billen op jouw blog sta, ha,ha !!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, ze staan er al een tijdje hoor :-)
      Superprachtig rokje!!

      Verwijderen
  8. Wat een geweldig leuk idee om er een rokje van te maken!!!
    Weet een heel lief klein meisje die ik hiermee heel blij kan maken!!!!
    Bedankt voor de tip!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. goede middag ik kan nergens vinden hoe je bloemetjes aan elkaar haakt, heb je misschien een tip voor mij?

    BeantwoordenVerwijderen