Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 15 juni 2013

Victoria

Deze week bracht Charlotte deze sjaal die ze voor mij breide, wat een prachtig patroon!


Helemaal rondom een mooie gehaakte rand.

Deze prachtige sjaal heet Victoria en je kunt het Engelse patroon hier op Ravelry kopen. Wij kozen voor donkerblauwe Filigran (3 strengen van € 12,75), het patroon is eenvoudig te verkleinen of vergroten. 
Er kwam deze week weer een doos met Filigran binnen, met effen en gemengde kleuren:


De gemengde kleuren wisselen abrupt van kleur, dus geen geleidelijke overgangen. Er zit 600 meter op een streng van 100 gram 100% merinowol. € 12,75 voor de effen kleuren, € 15,25 voor de multi-colours. Het materiaal is super zacht en heel comfortabel. Het garen is ook erg geschikt om mee te haken bijv. de South Bay sjaal.



Het is lastig fotograferen met windkracht 7 in de tuin, maar om een indruk te krijgen hoop ik dat hetgelukt is. En je kunt de sjaal natuurlijk bij ons komen bewonderen in de winkel!

Als je kleuren wilt bestellen kun je altijd even mailen.



6 opmerkingen:

  1. Wow, wat een prachtige sjaal! Daar zitten heel wat uurtjes noeste arbeid in, maar met zulk mooi garen lijkt het mij een feestje om de sjaal te maken :)

    Fijne zondag en een lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige sjaal. Wat een mooi ajour motief en de rand erom is schitterend. Echt een kunstwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben met de rode Filigrann bezig maar láng zo mooi niet als deze stola hoor :-) Dan moet ik nog wat jaartjes meer leren!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Olá, lindos trabalhos , perfeitos, beijos

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het gebreide kanten sjaal heeft toch altijd iets voor mij. En met Filigran is het ongetwijfeld een heerlijk zachte omslagdoek geworden!
    Fijne zondag, Noor

    BeantwoordenVerwijderen