Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 15 november 2012

Kerstboompjes

Elk jaar heb ik het gevoel alsof het veeel te vroeg komt: Sint en Kerst overvallen mij elk jaar weer een beetje, het is tenslotte toch nog maar net zomer geweest???

Maar over een paar weekjes is het echt weer Kerst, en op diverse sites en blogs zie je steeds meer versieringen voor de Feestdagen. Deze zag ik zojuist:



Leuk zijn deze gehaakte kerstboompjes! Ik zag ze bij Little Woolie. Er staat geen beschrijving bij, maar ze zijn heel eenvoudig te maken! De boompjes bestaan uit verschillende laagjes, die lijken op de pompoenen die ik eens haakte, je vind het item hier. Gewoon verschillende groottes op elkaar en in verschillende tintjes (je trekt een touwtje van boven naar beneden)


Door het gebruik van een extra gehaakt sierrandje aan de zijkanten, èn door de tussenliggende laagjes pompoentjes en kantjes krijg je deze kerstboompjes. Leuk!!!!



5 opmerkingen:

  1. Wat een schattige boompjes!
    Ik voel het net zo als jij, het voelt nog veel te vroeg om aan kerstspulletjes te beginnen. Maar als ik nog wat leuke dingen wil maken zal ik toch eens moeten beginnen. Wie weet begin ik wel met deze leuke boompjes.
    Groetjes, Jonneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zijn echt hele leuke kerstboompjes! Lekker vrolijk! Ja zo een wwillen we toch allemaal maken! Heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig, die kerstboompjes... Het is dat we kerst net hebben overleefd. Anders was ik gelijk begonnen om er eentje te maken...

    BeantwoordenVerwijderen