Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 16 maart 2012

Kareltje

Bij deze tijd van het jaar horen paashaasjes. Nu hebben we al heel lang een patroontje in onze winkel van Karel (eigenlijk een konijntje), die best wel een poosje voor haas wil spelen! Karel komt ook weer uit de koker van Annita Wilschut, en is gemaakt uit 1 stuk (dus geen pootjes en oortjes aan elkaar freubelen, gewoon uit 1 stuk!).

Hier komt-ie:



Is het geen dotje?

Maar met een ander kleurtje wordt Karel een heel ander konijntje (of haasje).


Voor Kareltje is ook een broekje ontworpen waar precies zijn kleine staart tussenuit floept!



Het patroon van Karel (èn zijn leuke broekje) staat in een handig boekje (€ 4,50), met heel veel foto's en beschrijvingen. Niet helemaal voor beginners, maar door goed te lezen kom je een heel eind!

Karel is een neefje van Jacobus, Vera, Lijs, Joris en Suusje. We hebben alle patronen in boekjes in onze winkel (je mag ze ook per mail bestellen). Het mooie van deze patronen is dat je ze met elk garen kan breien, net hoe groot je de knuffel wilt hebben. Hier vind je het blog van Annita.





9 opmerkingen:

  1. Oh, ik vind Karel echt schattig! Waarom heb ik die niet bij je gezien toen ik er was? Volgende keer moet je me beslist dit patroontje laten zien hoor! Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan wel 5 winkels vullen met leuke dingen :-)
      Maar ik heb niet zoveel oppervlak. Ik weet zeker dat je ook als een blok valt voor Jacobus!

      Verwijderen
  2. O Jeanet, wat moest ik glimlachen toen ik dit berichtje zag.
    Moet je weten dat ik woensdag met de beschrijving en foto's van een aantal andere dierencreaties van Annita voor me zat...
    Ik dacht eraan om daar een keer over te bloggen....
    Deze Karels zijn prachtig, heb je ze zelf gebreid?
    Annita maakt hele mooie dingen en de beschrijvingen zijn zo uitgebreid!En ze zijn zo leuk!!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze blijven prachtig, deze knuffels. Gewoon ook bloggen, want ze kunnen niet genoeg aandacht krijgen :-) Het mooie is dat ze met elk soort garen prachtig worden. Deze heb ik van Annita's blog geplukt, die van ons waren in "gebruik" door diverse neefjes en nichtjes...

      Verwijderen
  3. Wat leuk om de Jacobus die ik voor Annita breide hier weer tegen te komen! Het is de beige-bruine aap van de laatste foto.

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om de Jacobus die ik voor Annita breide hier weer tegen te komen! Het is de beige-bruine aap van de laatste foto.

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik heb Jacobus gebreid, goed te doen als je sokken hebt gebreid. Hij heet bij ons Koos en is zoooo leuk!! Het patroon van Kareltje heb ik ook, niet van het broekje. ik was eraan begonnen van katoen maar dat beviel mij niet. hij ligt dus nog op een tweede kans te wachten. Leuk blog heb je! Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. It's beautiful!
    Incredible in one piece!

    BeantwoordenVerwijderen