Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zondag 19 februari 2012

Feestje?

Vannacht heb ik gedroomd. Van strengetjes wol, spinnewielen, lapjes en draadjes. Hoe zou het komen? De hele handwerkbeurs heeft vannacht maar ook nog vandaag nog door mijn hoofd gemaald. Ik kwam dan ook tot niets. Ik heb me maar laten verwennen met lekkere kopjes koffie bij de open haard en heb eerst de hartjes van gisteren aan elkaar gehaakt. (foto volgt).

Vandaag is officieel het Carnaval gestart. Bij ons wordt het nauwelijks gevierd - ik heb er dan ook niets mee. Maar gisteren reden wij door het Brabantse land en dan ontkom je er niet aan. Daarom een feest-ideetje! (al eerder ergens vermeld maar in het archief verdwenen...)

Van dit leuke feesthoedje kun je 2 versies vinden (engels). Een brei- en een haakversie, voor elk wat wils!
Hier vind je de gehaakte variant.


en hier de brei-versie:



1 opmerking: